Praha, 29. květen 2014 – dnes přibyl na kontě úspěšného projektu Czech POINT další milion výpisů. Stalo se tak na kontaktním místě veřejné správy Statutární město Kladno v 10:57, pracovnicí Michaelou Wachtlovou a jednalo se o výpis z Katastru nemovitostí.
Byla překročena meta 11 milionů výpisů, přičemž k vydání milionu výpisů stačilo necelého půl roku. Z pohledu statistika to vypadá, že v průměru každé kontaktní místo vydá zhruba 24 výpisů za měsíc. Skutečnost je samozřejmě trochu jiná, z celkového počtu 7114 poboček Czech POINT více než polovinu všech výpisů vydají pobočky provozované Českou poštou, která provozuje necelých 14% kontaktních míst Czech POINT. Těsně v závěsu jsou Czech POINTy ve velkých městech, ale na špici se drží i pobočky některých menších obcí.
Nejžádanějšími jsou stále výpisy z Rejstříku trestů. V pomyslném žebříčku je následují výpisy z Katastru nemovitostí, Obchodního rejstříku a Centrálního registru řidičů (výpis z bodového hodnocení řidiče). Zajímavé je rovněž sledovat vývoj počtu konvertovaných dokumentů, kde zatím převládá poptávka po konverzi z elektronické do listinné formy.
K zajímavým číslům můžeme přiřadit rovněž neustále se zvyšující počet kontaktních míst, který vzrostl od začátku letošního roku o dalších 54. Systém Czech POINT je tak největší pobočkovou sítí v České republice. Občan tak má ke své univerzální přepážce pro komunikaci se státní a veřejnou správou opět blíže.
Pro úředníky orgánů veřejné moci Czech POINT kromě poskytování standardní nabídky služeb v rozhraní CzechPOINT@office nově nabízí sadu sdílených služeb, které mohou úřady využít při realizaci svých ICT projektů. Základní sdílenou službou je autentizace uživatelů k různým ISVS, AIS nebo k základním registrům s využitím Jednotného identitního prostoru a Katalogu autentizačních a autorizačních služeb.
30. května 2014