logo Czech POINT

Czech POINT

Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál

Praha, 20. listopadu 2015 – Czech POINT jede svým pravidelným tempem, a tak opět po půl roce narostl počet výpisů o další milion. Tentokrát se o jubilejní "výpis" zasloužilo pracoviště jednoho pražského advokáta a jednalo se o autorizovanou konverzi na žádost z listinné do elektronické formy.

Statistiky dokazují, že systém je součástí běžného života občanů České republiky, kteří si zvykli na jeho služby. Počet výpisů se ustálil na 1 miliónu každého půl roku. Přitom počet kontaktních míst, na kterých jsou služby Czech POINT poskytovány neustále roste. Blížíme se stavu, kdy bude skutečně v každé obci.
Málokterý občan přitom ví, že kontaktní místa představují pouze část robustního systému, jehož vnitřní rozhraní CzechPOINT@office využívají úředníci napříč celou státní správou každodenně pro přístup k referenčním údajům ze základních registrů, zápisům matričních údajů a autorizované konverzi dokumentů.
Czech POINT je prostě stabilní součást našeho eGovernmentu, který nám závidí mnoho našich sousedů z EU.

(mre)

30. listopadu 2015