18 let Czech POINTu,
který za tu dobu, kromě jiného, zachránil víc než 20 tisíc lidí v zahraničí
Systém Czech POINT letos slaví 18 let svého fungování. Od svého spuštění pilotního provozu v březnu 2007 prošel výrazným rozvojem – původně začínal pouze na několika kontaktních místech, avšak postupně se rozšířil až na současných 7 199 kontaktních míst veřejné správy, včetně 77 zastupitelských úřadů po celém světě.
V počátcích projektu se kromě úřadů veřejné správy do jeho fungování zapojila také Česká pošta a Hospodářská komora. Od ledna 2008 se systém dále rozvíjel a nabídl občanům i úředníkům řadu užitečných služeb. Občané díky Czech POINTu získávají snadný přístup k potřebným službám, úředníkům zase systém pomáhá rychle a efektivně získávat data ze základních registrů a dalších informačních systémů veřejné správy.
Ze statistik systému lze vyčíst mnoho zajímavých údajů. Za zvláštní zmínku určitě stojí trochu opomíjená služba „Ověření totožnosti osoby“, která slouží k online ověření identity občana. Je extrémně důležitá třeba v případě, že v zahraničí ztratíte cestovní doklad. Díky tomu je možné na jakémkoliv zastupitelském úřadě vydat náhradní cestovní doklad a výrazně tak zmírnit obtížnou situaci, do které se občan dostal.
Od února 2014 už tato služba pomohla více než 20 000 občanům. Jedná se o skvělý příklad toho, jak stát dokáže prakticky využívat již zavedené technologie a sdílet služby mezi různými institucemi veřejné správy.
Czech POINT se o občany stará již 18 let.
(mre)