Praha, 10. prosince 2021 – na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT byl vydán výpis s pořadovým číslem 27 miliónů. Stalo se tak na pracovišti České pošty, s.p. v Olomouci, pracoviště Polská 1201/1 a jednalo se o výpis z bodového hodnocení řidiče.
Ani pandemie nezastavila služby kontaktních míst veřejné správy Czech POINT. Počet poskytnutých služeb se drží zhruba na stejném průměru jako v „předcovidové“ době. Ročně vydají kontaktní místa zhruba 2 miliony výpisů, čím šetří čas občanům, kteří by jinak museli pro požadovaný výpis či informaci na příslušný úřad, ale současně šetří čas i veřejné správě, resp. úředníkům, za které zajistí vydání výpisů informační systémy.
Ano, výstupem systému Czech POINT je většinou listina, přesto se jedná o neodmyslitelnou součást digitalizace veřejné správy. Jak jinak by se k dokumentům dostali občané, kteří neumí nebo nemohou pracovat on-line?
(mre)
16. prosince 2021