logo Czech POINT

Czech POINT

Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál

Praha, 29. září 2022 – na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT byl vydán výpis s pořadovým číslem 29 miliónů. Stalo se tak na notářském pracovišti v Praze 6 a jednalo se o autorizovanou konverzi na žádost.

Jeden z nejznámějších informačních systémů veřejné správy, který využívají lidé upřednostňující kontakt s úředníkem, nebo dávají jednoduše přednost listinným dokumentům, je i po 15 letech svého provozu stále v oblibě. Občané ho využívají v poslední době dokonce častěji než v „předcovidové“ době.

V srpnu a září patřila mezi nejvíce využívané agendy žádost o mimořádný příspěvek. Předčila dokonce výpis z Rejstříku trestů, který byl doposud vůbec nejčastěji vydávaným výpisem. Žádost o mimořádný příspěvek je, na rozdíl od ostatní stálé nabídky agend tohoto systému, pouze dočasná, bude fungovat po dobu možnosti čerpání mimořádného příspěvku. Nicméně zároveň prokázala mimořádnou vlastnost tohoto informačního systému, adaptovat prakticky jakoukoliv životní situaci a nabídnout v nejširší pobočkové síti dostupnost libovolné agendy veřejné správy.

V dnešní době, kdy je jedním z nejčastěji skloňovaných slov vládních představitelů digitalizace, si může člověk položit otázku – potřebujeme ještě vůbec Czech POINT? Samozřejmě, že ano. I když výstupem systému je většinou listina, jedná se o neodmyslitelnou součást digitalizace veřejné správy, i když to tak na první pohled nemusí vypadat. Jak jinak by se k dokumentům dostali občané, kteří neumí nebo nemohou pracovat on-line?

(mre)

29. září 2022