Také se Vám už stalo, že místo výpisu na kontaktním místě jste dostali informaci, že Czech POINT nefunguje? Tak to už je od 5. srpna 2014 minulostí. Takovou informaci Vám již obsluha kontaktního místa veřejné správy nesdělí, snad pouze v případě, kdyby skutečně došlo k výpadku celého systému Czech POINT. V naší zemi bývá zvykem problémy paušalizovat, a tak se někdy stávalo, že když nebyl dostupný některý z rejstříků, obsluha místo informace „není dostupný konkrétní cílový rejstřík“, použila paušální odpověď „Czech POINT nefunguje“.
Na webu Czech POINT je nově všem uživatelům k dispozici obrazová informace o dostupnosti služeb Czech POINT v závislosti na aktuální funkčnosti služeb cílových rejstříků státní správy. Podle této dostupnosti, vyjádřené barvami jako semafor, má občan možnost si kdykoliv on-line ověřit, zda je cílový rejstřík, ze kterého potřebuje výstup, dostupný či nikoliv. Toto lze díky mobilním technologiím využít i přímo u přepážky. Nový semafor má v rámci zlepšení služeb občanům pozitivní dopad na informovanost o aktuální dostupnosti cílových rejstříků. I toto přispívá ke zkvalitnění celého projektu, vždyť Czech POINT nám slouží spolehlivě již více než 7 let.
11. srpna 2014