Czech POINT je kontaktní místo veřejné správy, poskytující občanům zejména ověřené údaje vedené v centrálních registrech, jako jsou rejstřík trestů, obchodní rejstřík, nebo registr živnostenského podnikání.
Jedním z jeho cílů bylo zrychlení a zpřístupnění služeb občanům. Pilotní provoz Czech POINT odstartoval pro veřejnost v březnu 2007 ve 37 obcích České republiky. Na základě zkušeností ze zkušebního provozu byl od ledna 2008 zahájen ostrý provoz. Postupně se rozrůstala jak síť poboček (a to i v zahraničí na zastupitelských úřadech ČR), tak i množství nabízených funkcionalit.
Postupně došlo k vytvoření rozsáhlé a snadno dostupné sítě poboček Czech POINTů, které úspěšně nahrazují někdejší zdlouhavé cestování po úřadech a sjednocují různá vyřizování na jedno kontaktní místo. To vše bez ohledu na úřední hodiny a fronty na úřadech.
Letošní rok 2011 je od samého počátku pro Czech POINT ve znamení rekordů:
Posledním dosaženým rekordem je vydání výpisu s magickým číslem 5.555.555. Jedná se o výpis z Katastru nemovitostí, který vydal dne 25.8. 2011 v 8:05 hod. pan Martin Netušil na pobočce České pošty v Praze 6.
To jsou aktuálně nejzajímavější údaje, dokládající, že projekt je široce využíván nejen veřejností, ale i samotnými úřady a označení Czech POINTu jako „úřadu na dlani“ je zcela na místě.
25. srpna 2011