Dne 1. července 2009 nabude účinnosti Zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů. Každý orgán veřejné moci bude mít od tohoto data na základě ustanovení zákona č. 300/2008 Sb. zřízenu datovou schránku.
Znamená to tedy, že všechny orgány veřejné moci povinně a všichni ostatní majitelé datových schránek dobrovolně budou do této schránky doručovat podání vůči orgánům veřejné moci.
Ke zřízení datové schránky je potřeba vyplněná žádost, kterou naleznete zde:
https://info.mojedatovaschranka.cz/info/cs/66.html
Způsob podání žádosti
Žádost podaná před 1. 7. 2009 tj. před účinností Zákona 300/2008 Sb. může být vyřízena až po nabytí jeho účinnosti tj. od 1. 7. 2009.
Fyzická osoba si může o zřízení datové schránky požádat po 1.7.2009 na kontaktních místech Czech POINT na základě předložení průkazu totožnosti a podepsání příslušné žádosti. Pokud má žadatel kvalifikovaný certifikát elektronického podpisu, může podat žádost prostřednictvím internetu. Protože fyzické osoby mohou požádat jak o zřízení tak o zneplatnění své datové schránky opětovně, je tato žádost vyřízena zdarma pouze poprvé. Při každém dalším opakování v průběhu 3 let bude zpoplatněna částkou 200 Kč.
Podnikající fyzická osoba si může o zřízení datové schránky požádat také po 1.7.2009 na kontaktních místech Czech POINT. Bude potřebovat občanský průkaz, nebo jiný doklad totožnosti, doklad o tom, že je podnikající fyzická osoba a podepsanou žádost. Pokud má žadatel kvalifikovaný certifikát elektronického podpisu, může podat žádost prostřednictvím internetu.
S případnými dotazy se můžete obrátit v pracovní dny v době od 9:00 – do 17:00 hodin na informační a poradenskou linku na telefonním čísle 954 200 200.
3. června 2009