Na konferenci ISSS 2013 byla veřejnost informována o dalších místech, kde budou poskytovány služby Czech POINT. Autorizaci k provozování kontaktních míst veřejné správy získala ČSOB.
Podívejme se na statistiku, jak se služba osvědčila.
Ke dni 16. 9. 2013 bylo na kontaktních místech veřejné správy provozovaných ČSOB vydáno již 253 výpisů, resp. poskytnuto výpisů a služeb kontaktního místa veřejné správy. Vzhledem k tomu, že jde o pilotní fázi projektu na prvních 14ti pobočkách, je toto číslo velkým příslibem, že v blízké budoucnosti budou moci klienti banky, využívat tyto služby i na dalších pobočkách. Zajímavostí jsou i druhy služeb, o které mají klienti banky nejčastěji zájem. Na celé čáře zatím vedou výpisy z katastru nemovitostí. Proč odsunuly na druhou příčku pomyslného žebříčku výpisy z Rejstříku trestů? Je to prostě efekt one stop shop, kdy občané využívají možnosti vyzvednout si výpis z katastru nemovitostí tam, kde ho potřebují. Tedy například u vyřizování hypotéky, přímo v bance.
Jinak je struktura vydaných výpisů zhruba stejná jako na kterémkoliv jiném místě Czech POINT. A to je dobře. Ukazuje se, že je občanovi jedno, kde danou službu státní a veřejné správy čerpá. Pro něj je důležité, že je dostupná takříkajíc "za rohem".
17. září 2013