Ano je to skutečně už neuvěřitelných 8 let, kdy byl na úřadě MČ Praha 13 spuštěn pilotní provoz projektu Czech POINT. Kdo si dnes vzpomene na fronty v Soudní ulici, kde žadatelé trpělivě čekali na výpis z Rejstříku trestů? Anebo že se pro výpis z Katastru nemovitostí muselo dojet až na příslušný katastrální úřad.
A jak to dopadlo? Dnes už výsledek známe, Czech POINT je jeden z pilířů české elektronizace činností veřejné správy. Ale tehdy to byl takový malý nenápadný projekt, kterého si nikdo nevšímal. Pak už jenom rostl a nabýval na důležitosti. Dnes jsou jeho služby dostupné na více než 7100 kontaktních místech veřejné správy. Nabídka se postupně rozrůstá, samozřejmě v závislosti na příslušné legislativě. Protože systém Czech POINT poskytuje pouze takové služby, které mají oporu v legislativě.
Kromě veřejné části systému sloužící občanům, poskytuje vnitřní část systému – CzechPOINT@office – širokou škálu služeb úředníkům orgánů veřejné moci včetně autentizačních a autorizačních služeb JIP/KAAS.
Je dobré si v této souvislosti uvědomit, že prostředky EU nebudeme moci čerpat donekonečna, na další projekty nebudou jednoduše finance a my se dočkáme skutečného sdílení služeb eGovernmentu. Tedy i infrastruktury Czech POINT pro podporu dalších projektů.
(mre)
8. dubna 2015