logo Czech POINT

Czech POINT

Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál

Praha, 22. května 2015 – po půl roce opět narostl počet výpisů úspěšného projektu Czech POINT o další milion. Stalo se tak na kontaktním místě provozovaném na České poště, Umělecká 305/1, Ostrava, 702 00 ve 14:27 a jednalo se Autorizovanou konverzi na žádost z elektronické do listinné formy.
Základní pilíř českého eGovernmentu nezklamal. Poslední dobou pravidelně každý půl rok navyšuje počet vydaných výpisů o další milion. Co to znamená? Především splnění uživatelského snu mnoha občanů, nechodit pro každý papír někam na úřad, ale mít možnost jej získat na jednom místě, a to přímo na kontaktním místě veřejné správy bez ohledu na místní příslušnost žadatele. Takže například občan z Aše dostane výpis z Rejstříku trestů i na Czech POINT v Ostravě nebo na konzulátě v Sydney.
Zde je dobré připomenout, že výstupem eGovernmentových systémů nemusí být vždy a za každou cenu pouze webové rozhraní a přístup ke službě přes internet. Mnohem důležitější je udržet stejný, tedy rovnoprávný přístup k informacím / výpisům z informačních systémů veřejné správy i pro tu část populace, která nemá přístup k internetu, nebo prostě neumí s moderními prostředky pracovat.
A zde si stojí Česká republika ve srovnání s evropskou 28 vskutku velmi dobře.

(mre)

22. května 2015