Matriční události a CzechPOINT@Office
V souvislosti s novelizací zákona č. 133/2000 Sb.o evidenci obyvatel dochází od 1.7.2010 ke změně hlášení matričních událostí do Centrální evidence obyvatelstva. Hlášení matričních událostí bude probíhat přes rozhraní CzechPOINT@Office, které je součástí systému Czech POINT. V tomto prostředí bude vytvořena agenda matriky, kde budou umístěny formuláře pro hlášení matričních událostí. Administrátor bude moci uživateli přidělit roli matrIseoR – získá oprávnění číst z Informačního systému evidence obyvatel, nebo roli matrIseoW – uživatel bude mít oprávnění editovat údaje v Informačním systému evidence obyvatel.Rozhraní CzechPOINT@Office bylo zavedeno jako prostředí, které slouží pro vnitřní potřeby úřadu. Rozhraní CzechPOINT@Office je sice součástí systému Czech POINT, nicméně je možné mít zřízen pouze samostatný přístup k rozhraní CzechPOINT@Office.U samosprávních subjektů mohou nastat dvě situace:
1. Obec již má zřízen přístup a provozuje kontaktní místo veřejné správy – Czech POINT.
Uživatelé využívající systém Czech POINT již automaticky mají přístup i k rozhraní CzechPOINT@Office, které je součástí Czech POINTu. Stačí pouze, aby administrátor zavedl uživatele s výše zmíněnou rolí nebo rolemi do administrátorského prostředí systému Czech POINT. Uživateli se po přihlášení do systému CzechPOINT zobrazí i rozhraní CzechPOINT@Office s agendou matika, kde uvidí příslušné formuláře.
2. Obec neprovozuje kontaktní místo veřejné správy – Czech POINT.
Příslušný úřad si požádá u MVČR o zřízení přístupu k rozhraní CzechPOINT@Office. Žádost je umístěna na www.czechpoint.cz v sekci Zřiďte si Czech POINT. Po získání přístupu opět administrátor zavede uživatele s příslušnými rolemi viz postup výše.Každý uživatel přistupující k Czech POINT nebo k rozhraní CzechPOINT@Office musí být vybaven vlastním kvalifikovaným a komerčním certifikátem uloženým na tokenu.
30. dubna 2010