logo Czech POINT

Czech POINT

Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál

Nedávno proběhly komunální volby a v této souvislosti došlo v mnohých obcích k  výměně starostů a místostarostů, kteří měli přístup k systému Czech POINT nebo přímo vykonávali funkci lokálního administrátora systému Czech POINT.

Přístup do systému Czech POINT je vždy přidělován pro konkrétní obec, zůstává tedy pořád stejný, ani v případě personální změny není nutné heslo měnit.  Přihlašovací jméno a heslo slouží pro lokálního administrátora. (V případě ztráty hesla k systému Czech POINT se můžete obrátit přímo na MVČR nebo Help Desk projektu Czech POINT).

Lokální administrátor zavádí či odebírá jednotlivé uživatele, administraci provádí na portálu  Správa dat Seznamu OVM . Veškeré informace k administraci jsou k dispozici v Dokumentaci k projektu Czech POINT přímo v systému Czech POINT.
Každý uživatel systému Czech POINT musí být vybaven komerčním a kvalifikovaným certifikátem. Certifikáty doporučujeme uložit na externí nosič, v praxi je nejvíce využívám iKey 4000 – tzv. „token“.

Příklady:

Č. 1: Stávající starosta odchází a přichází nový, který chce mít přístup k Czech POINTu. Lokální administrátor i ostatní uživatelé zůstávají.
Doporučený postup jednotlivých kroků:

  1. Lokální administrátor zruší přístup pro odcházejícího starostu.
  2. Lokální administrátor požádá u certifikační autority o komerční a kvalifikovaný certifikát pro nového starostu (oba certifikáty jsou vždy registrované na osobu, není možné je předat).
  3. Lokální administrátor zavede nového starostu na portálu Správa dat Seznamu OVM.

Č. 2: Stávající starosta odchází a je zároveň lokální administrátor systému Czech POINT.
Doporučený postup jednotlivých kroků:

  1. Lokální administrátor (starosta) předá svému nástupci přístupové údaje k systému Czech POINT.
  2. V případě nových uživatelů postupuje „nový“ lokální administrátor dle výše doporučeného postupu.

Obecné informace k projektu Czech POINT nalezne na www.czechpoint.cz, v Dokumentaci k projektu Czech POINT – Krok za krokem. Dále doporučujeme prostudovat Provozní řád systému Czech POINT.
V případě jakýchkoliv dotazů se můžete obrátit na Help Desk projektu Czech POINT telefon: 222 13 13 13, e-mail: helpdesk@czechpoint.cz, nebo přímo na MVČR, Odbor rozvoje projektů a služeb eGovernment – e-mail: zridtesi@czechpoint.cz.

27. října 2010