logo Czech POINT

Czech POINT

Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál

Praha 5. května 2016 – na kontaktních místech veřejné správy Czech POINT opět po necelém půl roce došlo k nárůstu provedených transakcí o další milión. Jubilejní výpis byl tentokrát poskytnut na pracovišti České pošty, Čsl. armády 1705, Hostivice, 25301 a jednalo se o výpis z Rejstříku trestů.

Přitom v uvedeném období nedošlo k rozšíření nabídky poskytovaných služeb. Systém funguje spolehlivě, občané i firmy ho využívají čím dál častěji. Šetří především čas, je dostupný prakticky na „každém rohu“. Počet kontaktních míst se rozrostl o dalších 21, celkem už 7177.

Czech POINT je prostě stabilní součást našeho eGovernmentu, který nám závidí mnoho sousedů z EU. Elektronizace státní správy totiž neznamená přesun všeho dění pouze na internet, musí pamatovat i na občany, kteří nemohou, nebo nejsou schopni se státem komunikovat elektronicky. A od toho máme v České republice právě Czech POINT, kde občanovi poradí asistent kontaktního místa a zprostředkuje mu kontakt s veřejnou správou, který samozřejmě už probíhá čistě elektronicky.

(mre)

6. května 2016

28. dubna 2016 byla spuštěna nová agenda Výpis z Rejstříku trestů v prostředí CzechPOINT@home. Konečně se tak podařilo doplnit sadu služeb dostupných plně elektronicky i o tuto velmi žádanou agendu.
Přináší usnadnění práce občanům, kteří preferují komunikaci se státem elektronickou cestou. Stejně tak znamená značnou časovou úsporu pro mnohé statutární zástupce firem, ucházejících se o veřejné zakázky, kdy je často jedním z kvalifikačních kritérií právě doložení Výpisu z Rejstříku trestů fyzické osoby.
Až dosud všechny ostatní kvalifikační dokumenty šlo získat elektronicky, vyjma právě Rejstříku trestů fyzické osoby. Pro ten musel statutár zajít osobně k přepážce Czech POINT.
Správce systému Czech POINT očekává, že právě statutární zástupci firem budou prvními uživateli nové agendy.
CzechPOINT@home je rozhraní systému určeného pro všechny, kteří chtějí či mohou komunikovat se státem elektronicky. Agendy jsou publikovány na Portálu veřejné správy. Ministerstvo vnitra postupně naplňuje cíl poskytnout v prostředí CzechPOINT@home stejnou sadu služeb jako na přepážkách Czech POINT.

(mre)

29. dubna 2016

Ve stínu Velikonoc oslavil Czech POINT další rok úspěšného provozu. Svoje služby poskytuje už devět let! Začínal výdejem výpisů v papírové podobě. Později se k tomu přidala autorizovaná konverze dokumentů, což přineslo rozvoj využití elektronických dokumentů, které mají stejné právní účinky jako dokument v listinné podobě. V další etapě pomohl Czech POINT při rozjezdu Informačního systému datových schránek, kterému dosud poskytuje podporu. Na Czech POINTu lze zažádat například o zřízení datové schránky, nebo zneplatnit přístupové údaje.

V roce 2012 zase pomohl při rozjezdu základních registrů. Nabídka Czech POINT byla rozšířena o agendy umožňující přístup k referenčním údajům v základních registrech všem obcím, resp. takovým úřadům, které nemají vlastní agendové informační systémy s možností připojení k základním registrům.

A co nového přinese v letošním roce? To se dozvíte na konferenci ISSS v Hradci Králové.

(mre)

29. března 2016

Statistiky ukazují, že za první 2 měsíce letošního roku bylo podáno tolik žádostí o zřízení datové schránky, že jsme na stavu 60% žádostí celého předchozího roku! V lednu to bylo téměř 14 000 žádostí a v únoru přes 8 300. Celkem tak počet držitelů datových schránek fyzických a podnikajících fyzických osob překročil metu 145 tisíc.
A to už začíná být zajímavé. Vždyť tolik lidí je schopno komunikovat s úřady plně elektronicky samo za sebe. Určitě by jich mohlo být více, ale bez nabídky to jde pomalu. Ministerstvo vnitra proto připravuje rozšiřování poskytovaných služeb pro občany, kteří chtějí s veřejnou správou komunikovat elektronicky. Plánují se nové služby v oblasti úplného elektronického podání. Příprava však není jednoduchá, všechny služby poskytované systémem Czech POINT musí být v souladu s platnou legislativou.
Další zajímavostí ve statistikách Czech POINT je dosažený počet výpisů za únor. Dostal se na 3. místo za celou historii fungování systému. Prostě Czech POINT jede!

(mre)

3. března 2016

Historie se opakuje, nového rekordu v počtu vydaných výpisů na Czech POINT bylo opět dosaženo v lednu. Dva roky to vypadalo, že hranice 200 tisíc výpisů měsíčně je nedosažitelná, a že část populace ČR už přešla na elektronické služby veřejné správy. Opak je pravdou. Systém Czech POINT, který je v poslední době tak trochu opomíjeným projektem (prostě slouží bezchybně a je na něj spolehnutí), prokázal svoji nezanedbatelnou roli v ekosystému eGovernmentových služeb.
V lednu 2016 bylo vydáno téměř 206 tisíc výpisů! Velkou zásluhu na dosažení rekordu mají jako obvykle výpisy z Rejstříku trestů a Katastru nemovitostí, významně přispívá i Autorizovaná konverze dokumentů na žádost, ale velkým překvapením je počet žádostí o zřízení datové schránky!
Běžně to bývá 2-3 tisíce žádostí, ale letošní leden překvapil, když bylo podáno 13 765 žádostí o zřízení datové schránky. Správce systému Ministerstvo vnitra může být spokojeno. Czech POINT prostě jede a jak to tak vypadá, konečně začíná růst i obliba datových schránek mezi podnikajícími a fyzickými osobami. Proto pro ně připravuje novou agendu – Výpis z Rejstříku trestů do datové schránky žadatele přes rozhraní CzechPOINT@home. A novinek bude určitě více.

(mre)

2. února 2016

28. ledna 2016 byla spuštěna nová agenda Výpisy z Centrálního registru zbraní v prostředí CzechPOINT@office. Tato on-line služba je dostupná zatím pouze exekutorům, kteří tak získávají možnost vyhotovení výpisu seznamu zbraní fyzických a právnických osob, se kterými je vedeno exekuční řízení. Nová služba vznikla na základě požadavku Policejního prezidia ČR – ředitelství služby pro zbraně a bezpečnostní materiál.

CzechPOINT@office je neveřejným rozhraním pro úředníky orgánů veřejné moci, notáře nebo exekutory. Poskytuje přístup k údajům v Základních registrech, výstupy z informačních systémů veřejné správy a službu konverze z moci úřední. Počty "výpisů" z moci úřední mnohonásobně překračují čísla ze statistik kontaktních míst veřejné správy.

(mre)

29. ledna 2016

Vážení uživatelé služeb Czech POINT,
rádi bychom Vám poděkovali za Vaši přízeň a zároveň Vás informovali, že pro Vás i v novém roce připravujeme další nové služby.
Také věříme, že se v nastávajícím roce rozšíří seznam poboček Czech POINT i na zbývající obce, kde tato služba zatím není zavedena.
Přejeme Vám všem příjemné a klidné vánoční dny a úspěšný nový rok 2016.
Projektový tým Czech POINT

17. prosince 2015

Praha, 20. listopadu 2015 – Czech POINT jede svým pravidelným tempem, a tak opět po půl roce narostl počet výpisů o další milion. Tentokrát se o jubilejní "výpis" zasloužilo pracoviště jednoho pražského advokáta a jednalo se o autorizovanou konverzi na žádost z listinné do elektronické formy.

Statistiky dokazují, že systém je součástí běžného života občanů České republiky, kteří si zvykli na jeho služby. Počet výpisů se ustálil na 1 miliónu každého půl roku. Přitom počet kontaktních míst, na kterých jsou služby Czech POINT poskytovány neustále roste. Blížíme se stavu, kdy bude skutečně v každé obci.
Málokterý občan přitom ví, že kontaktní místa představují pouze část robustního systému, jehož vnitřní rozhraní CzechPOINT@office využívají úředníci napříč celou státní správou každodenně pro přístup k referenčním údajům ze základních registrů, zápisům matričních údajů a autorizované konverzi dokumentů.
Czech POINT je prostě stabilní součást našeho eGovernmentu, který nám závidí mnoho našich sousedů z EU.

(mre)

30. listopadu 2015

Praha 18.11.2015 – Czech POINT nabízí další novinku. Ve spolupráci s privátním sektorem byla připravena úprava služby autorizované konverze dokumentů z listinné do elektronické formy, která nově umožňuje předání výstupu z provedené autorizované konverze do datové schránky. Klient si tak může, kromě dosud dostupných variant předání konvertovaného dokumentu do Úschovny nebo vypálení na CD, vybrat libovolnou datovou schránku právnické či fyzické osoby. Stačí, když při zadání požadavku určí, do jaké datové schránky má být výstup z konverze doručen. Systém Czech POINT pak odešle odkaz na dokument datovou zprávou z datové schránky Automat Czech POINT do zvolené datové schránky. Po odeslání datové zprávy obdrží klient potvrzení o provedené konverzi a odeslání odkazu na dokument do zvolené datové schránky včetně ID datové zprávy. Pro vyhledání požadované schránky byla použita vyhledávací služba ISDS. Výsledkem je tedy nejenom efektivní využití hotové služby ISDS, ale zejména usnadnění práce asistentovi kontaktního místa veřejné správy a samozřejmě nová služba Czech POINT.

18. listopadu 2015

22. října 2015, tedy necelé 3 měsíce po zpřístupnění služby ověřeného snímku katastrální mapy na kontaktních místech veřejné správy – Czech POINT, je tato služba dostupná i na rozhraní CzechPOINT@office.

Nová služba je dostupná všem úředníkům samosprávných celků (obce a kraje), kteří mají zákonné zmocnění získávat nejenom údaje z Katastru nemovitostí, ale i v podobě ověřeného mapového výstupu. Na základě přidělené role v Jednotném identitním prostoru Czech POINT tak získávají nový pohodlný přístup ke snímkům z katastrální mapy. Usnadní jim to vyřizování různých agend, při kterých je ověřený snímek nezbytný.

Nová služba vznikla na základě poptávky obecních úřadů. Je to jasný důkaz, že samosprávné subjekty rozeznaly výhody, které jim služby CzechPOINT@office přináší. Svědčí o tom i pravidelně publikované statistiky využívání jednotlivých služeb.

Rozhraní CzechPOINT@office nabízí orgánům veřejné moci celou řadu služeb. Mezi nejžádanější patří výpis a opis z rejstříku trestů, autorizovaná konverze z moci úřední, agendy matrik, soudů a ohlašoven, přístup k referenčním údajům v základních registrech nebo autentizační a autorizační služby Jednotného identitního prostoru Czech POINT pro registrované agendové informační systémy.

(mre)

26. října 2015

« Předchozí stránkaDalší stránka »