logo Czech POINT

Czech POINT

Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál

Na základě informací ze SZR, dne 3.10. budou základní registry v době od 14:00 do 22:00 h nedostupné z důvodu nácviku plánu obnovy. Co to znamená pro služby Czech POINT?

Většina služeb bude z toho důvodu nedostupná. Přehled nedostupných služeb bude uveden v přehledu Aktuální dostupnost služeb Czech POINT na webových stránkách Czech POINT (semafory).
U některých služeb dojde pouze k nabrání žádosti, výsledek obdrží žadatel do své datové schránky až po obnovení provozu základních registrů. Příkladem nechť je bodový výpis řidičů na CzechPOINT@home.

Služby Czech POINT budou plně obnoveny, jakmile bude obnovena funkčnost základních registrů.
Děkujeme za pochopení, chyba opravdu není v "našem přijímači".

1. října 2015

Na základě informací ze SZR, ve dnech 26.9.-28.9. budou základní registry nedostupné z důvodu nácviku plánu obnovy. Co to znamená pro služby Czech POINT?

Většina služeb bude z toho důvodu nedostupná. Přehled nedostupných služeb bude uveden v přehledu Aktuální dostupnost služeb Czech POINT na webových stránkách Czech POINT (semafory).
U některých služeb dojde pouze k nabrání žádosti, výsledek obdrží žadatel do své datové schránky až po obnovení provozu základních registrů. Příkladem nechť je bodový výpis řidičů na CzechPOINT@home.
Služby Czech POINT budou plně obnoveny, jakmile bude obnovena funkčnost základních registrů.
Děkujeme za pochopení, chyba opravdu není v „našem přijímači“.

23. září 2015

Portál veřejné správy ve spolupráci s ministerstvy vnitra a dopravy ve čtvrtek zpřístupnil novou možnost, jak získat výpis z bodového hodnocení řidiče. Elektronický výpis lze navíc oproti běžným Czech Pointům získat kdykoli a zdarma. Nová služba je však dostupná pouze majitelům datových schránek.

"Nová služba je dostupná na Portálu veřejné správy a je elektronickou obdobou výpisu, který je možné za poplatek získat v papírové podobě na kterémkoliv ze 7 149 kontaktních míst veřejné správy Czech POINT," oznámila ve čtvrtek Lucie Nováková z tiskového odboru vnitra.

Výpis z bodového hodnocení je poskytován přímo z Centrálního registru řidičů vedeného Ministerstvem dopravy. Má pouze informativní charakter a není tedy výpisem z evidenční karty řidiče. Pro jeho získání stačí vyplnit jednoduchý dotazník. Dokument poté dorazí přímo do datové schránky žadatele.

Od nové služby si mimo jiné vnitro jako zřizovatel datových schránek slibuje zvýšení počtu jejich uživatelů. Věří, že nové služby mohou lidi přesvědčit ke zřízení schránek. "Chceme i nadále pokračovat v rozšiřování nabídky služeb, které jsou kromě klasických Czech POINTů dostupné i elektronicky a z jakéhokoli místa," řekl náměstek ministra vnitra Jaroslav Strouhal.

V rámci elektronických služeb mohou majitelé datových schránek už nyní získat například přehled o využívání údajů z registru obyvatel, výpisy z živnostenského, insolvenčního nebo veřejného rejstříku, nebo zde mohou udělit či odvolat souhlas s poskytováním údajů a jejich změn třetím osobám.

Autor: hro, Zdroj: iDnes

4. září 2015

Pro ověřený snímek katastrální mapy už občané nebudou muset chodit na konkrétní katastr nemovitostí na základě své místní příslušnosti. Od 6. srpna 2015 ho nově získají i na kterémkoliv ze 7 144 kontaktních míst veřejné správy Czech POINT v Česku i zahraničí.

Samotný výpis z katastru nemovitostí je na Czech POINTu druhým nejžádanějším výpisem po výpisu z rejstříku trestů. Dosud si pro výpis z katastru nemovitostí přišlo na 2 miliony 872 tisíc lidí, ročně jich je řádově cca 400 tisíc. Nově kromě toho získá zájemce i ověřený snímek katastrální mapy. O ten může požádat kdokoliv, aniž by měl k danému území vlastnický vztah. "Dokument je důležitý např. pro oceňování nemovitostí nebo některé druhy stavebního řízení. Výpis bude mít formát A4 a bude stát 100 Kč. Je pro nás zásadní neustále rozšiřovat množství služeb Czech POINTů, kde už lidé získají např. ověřený výpis z rejstříku trestů, živnostenského rejstříku nebo výpis z bodového hodnocení řidiče. Více než 7 tisíc kontaktních míst na obecních úřadech, poštách, u notářů i na zastupitelských úřadech v zahraničí tak umožňuje zájemcům získat stále větší množství výpisů na jednom místě," uvedl Jaroslav Strouhal, náměstek ministra vnitra pro řízení sekce informačních a komunikačních technologií.

Pro získání ověřeného snímku potřebuje žadatel znát identifikaci oblasti, která bude na snímku zobrazena. Tou jsou parcelní číslo a příslušné katastrální území nebo přesná adresa daného objektu. I v tomto případě platí, že obsluha přepážek klientům s nalezením příslušného snímku pomůže a před vyhotovením jim dá výpis k nahlédnutí.

O Czech POINTu

Czech POINT neboli Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál je projektem, který od roku 2007 redukuje do té doby přílišnou byrokracii ve vztahu občan – veřejná správa. Zatímco dříve musel klient často navštívit několik úřadů k vyřízení jedné žádosti, Czech POINT umožňuje komunikovat se státem prostřednictvím jednoho místa. Na Czech POINTu např. občan získá ověřené výpisy z rejstříku trestů, výpis z bodového hodnocení řidiče nebo si na přepážce může zřídit datovou schránku.

Cca 79 % kontaktních míst je na obecních úřadech, další jsou na pobočkách České pošty, u notářů, Hospodářské komory nebo na zastupitelských úřadech na všech světadílech. Veškeré informace o kontaktních místech včetně on-line statistik najdete na www.czechpoint.cz.

Lucie Novákováředitelka odboru tisku a PR

Zdroj MVČR

10. srpna 2015

O službě Czech POINT sloužící k ověření totožnosti občanů, kteří ztratí nebo jim jsou odcizeny doklady v cizině, jsme již psali. Služba usnadnila život již mnoha lidem, kterým se dostalo pomoci ze strany zastupitelských úřadů prakticky na počkání. A tato služba eGovernmentu samozřejmě usnadňuje práci i úředníkům na zastupitelských úřadech.
Díky statistikám systému se nyní můžeme podívat, zda má sezóna dovolených vliv na počty nešťastníků, kteří museli navštívit zastupitelský úřad. Mezi oblíbené destinace, kam jezdí občané České republiky, lze dle statistik zařadit Velkou Británii, Itálii, Německo, USA, Francii a Irsko. Začátkem letní sezóny dochází k nárůstu ověření totožnosti ve Švýcarsku, Rakousku, Slovinsku a zejména v Chorvatsku.
Další státy ve statistikách mají zatím uvedeno nízký počet (v řádu jednotek) využití poskytované služby či daná služba nebyla využita vůbec. Otázkou je, zda si tam turisté více hlídají své doklady a jsou na své doklady opatrnější. Nicméně služba je dostupná díky rozhraní CzechPOINT@office na kterémkoliv zastupitelském úřadě ČR.

(mre)

22. července 2015

Praha, 22. května 2015 – po půl roce opět narostl počet výpisů úspěšného projektu Czech POINT o další milion. Stalo se tak na kontaktním místě provozovaném na České poště, Umělecká 305/1, Ostrava, 702 00 ve 14:27 a jednalo se Autorizovanou konverzi na žádost z elektronické do listinné formy.
Základní pilíř českého eGovernmentu nezklamal. Poslední dobou pravidelně každý půl rok navyšuje počet vydaných výpisů o další milion. Co to znamená? Především splnění uživatelského snu mnoha občanů, nechodit pro každý papír někam na úřad, ale mít možnost jej získat na jednom místě, a to přímo na kontaktním místě veřejné správy bez ohledu na místní příslušnost žadatele. Takže například občan z Aše dostane výpis z Rejstříku trestů i na Czech POINT v Ostravě nebo na konzulátě v Sydney.
Zde je dobré připomenout, že výstupem eGovernmentových systémů nemusí být vždy a za každou cenu pouze webové rozhraní a přístup ke službě přes internet. Mnohem důležitější je udržet stejný, tedy rovnoprávný přístup k informacím / výpisům z informačních systémů veřejné správy i pro tu část populace, která nemá přístup k internetu, nebo prostě neumí s moderními prostředky pracovat.
A zde si stojí Česká republika ve srovnání s evropskou 28 vskutku velmi dobře.

(mre)

22. května 2015

Ano je to skutečně už neuvěřitelných 8 let, kdy byl na úřadě MČ Praha 13 spuštěn pilotní provoz projektu Czech POINT. Kdo si dnes vzpomene na fronty v Soudní ulici, kde žadatelé trpělivě čekali na výpis z Rejstříku trestů? Anebo že se pro výpis z Katastru nemovitostí muselo dojet až na příslušný katastrální úřad.
A jak to dopadlo? Dnes už výsledek známe, Czech POINT je jeden z pilířů české elektronizace činností veřejné správy. Ale tehdy to byl takový malý nenápadný projekt, kterého si nikdo nevšímal. Pak už jenom rostl a nabýval na důležitosti. Dnes jsou jeho služby dostupné na více než 7100 kontaktních místech veřejné správy. Nabídka se postupně rozrůstá, samozřejmě v závislosti na příslušné legislativě. Protože systém Czech POINT poskytuje pouze takové služby, které mají oporu v legislativě.
Kromě veřejné části systému sloužící občanům, poskytuje vnitřní část systému – CzechPOINT@office – širokou škálu služeb úředníkům orgánů veřejné moci včetně autentizačních a autorizačních služeb JIP/KAAS.
Je dobré si v této souvislosti uvědomit, že prostředky EU nebudeme moci čerpat donekonečna, na další projekty nebudou jednoduše finance a my se dočkáme skutečného sdílení služeb eGovernmentu. Tedy i infrastruktury Czech POINT pro podporu dalších projektů.

(mre)

8. dubna 2015

K 5.3. byla nasazena nová služba, která vylepšuje komfort žadatelům o výpis rejstříku trestů – nejpopulárnější službu Czech POINTu. Většina žádostí o výpis je sice vyřízena na kontaktních místech okamžitě, nicméně v případech, kdy se žádá o výpis z jiného státu Evropské unie (tzv. dožádání), je požadovaný výpis dostupný později. Lhůta pro vyřízení v mezinárodním styku je stanovena na 25 pracovních dnů, přestože velká většina dožádání bývá vyřízena dříve – typicky během několika málo dnů. Donedávna ale žadatel neměl jinou možnost dozvědět se, zda již byl výpis vyhotoven, než se opět osobně dostavit na přepážku Czech POINTu. Nyní žadatel může uvést email, na který obdrží upozornění, jakmile je jeho výpis připraven k vyzvednutí, takže na Czech POINT půjde najisto.

11. března 2015

Od 23. února 2015 jsou asistenti kontaktních míst veřejné správy Czech POINT provozovaných Českou poštou rovněž zapojeni do procesu ztotožnění vůči údajům v základních registrech, konkrétně vůči registru obyvatel.

K procesu ztotožnění každého aktivního uživatele v Jednotném identitním prostoru systému Czech POINT přistoupilo MV v lednu 2014. Využilo referenční údaje ZR k vyššímu zabezpečení systému. Každý přistupující uživatel je kromě svých přístupových údajů ještě „prověřen“ vůči registru obyvatel, de facto je ověřena jeho existence. Česká pošta měla prozatím z důvodu specifického IT prostředí výjimku ze ztotožnění.

Pro bezproblémovou realizaci procesu ztotožňování přes 5 tisíc zaměstnanců České pošty bylo správcem Centrály Czech POINT, připraveno testovací prostředí a zároveň byly poskytnuty odborné konzultace dodavateli SW řešení České pošty pro zabezpečení nezbytných úprav prostředí na straně ČP.

Výsledkem pak byl hladký přechod z původní verze autentizace a autorizace na nový, zahrnující ztotožnění vůči základním registrům. V průběhu prvního pracovního dne po nasazení nového řešení musel poskytnout HelpDesk Czech POINTu podporu pouze 7 uživatelům, což svědčí o precizně zvládnuté akci.

25. února 2015

Vážení uživatelé,
dovolujeme si Vám oznámit, že od soboty 21.2.2015 12:00 hod. do neděle 22.2.2015 23:50 hod. nebudou z technických důvodů pobočky České pošty poskytovat služby Czech POINT. Služby ověřování listin a podpisů (vidimace a legalizace) budou poskytovány bez omezení.

Omlouváme se Vám za případné nepříjemnosti.
Děkujeme za pochopení
Česká pošta

18. února 2015

« Předchozí stránkaDalší stránka »