logo Czech POINT

Czech POINT

Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál

V rámci tematického bloku Kmenové projekty e-governmentu vystoupí s prezentací Ing. Jiří Krump, ředitel odboru rozvoje služeb a eGovernmentu MV ČR. Obsahem prezentace bude představení novinek – zejména Jednotný identitní prostor Czech POINT, Katalog autentizačních a autorizačních služeb (KAAS) a využití JIP a KAAS pro přístup k základním registrům. Rovněž představí konverzi dokumentů podepsaných více elektronickými podpisy a konverzi celých datových zpráv.

27. března 2012

V sekci Dokumenty ke stažení byla zveřejněna dokumentace Jednotného identitního prostoru Czech POINT a Katalogu autentizačních a autorizačních služeb. Dokumentace upravuje postupy související s Jednotným identitním prostorem a správou dat uložených v JIP. Jedná se zejména o postupy autorizace údajů subjektu v JIP, autorizace seznamu lokálních administrátorů subjektu, registrace AIS do JIP a popis webových služeb KAAS.

19. března 2012

Od 1. ledna 2012 vstupuje v platnost vyhláška č. 464/2011 Sb., která vyšla ve sbírce zákonů dne 22. prosince 2011, a kterou se mění vyhláška č. 364/2009 Sb., o seznamu obecních úřadů a zastupitelských úřadů, které jsou kontaktními místy veřejné správy. Nově se tak rozšíří počet kontaktních míst veřejné správy na 6 úřadech.

3. ledna 2012

Zákon č. 357/2011, který novelizuje zákon č. 269/1994 Sb., o Rejstříku trestů přináší mimo jiné změnu zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích a v Sazebníku tohoto zákona. Změna se týká navýšení správního poplatku za přijetí žádosti o vydání výpisu z evidence Rejstříku trestů. Správní poplatek se zvyšuje z 50,- Kč. na 100,- Kč za přijetí žádosti.
Tato změna vstupuje v platnost od 1.1.2012.

19. prosince 2011

V pátek 16.12.2011 od 20:00 hod. do neděle 18.12.2011 15:00 hod. nebudou dostupné agendy autorizovaných konverzí LE, EL a všechny agendy ISDS (služby k datovým schránkám). Indikátory dostupnosti příslušných formulářů budou v době odstávky červené. Děkujeme za pochopení.

16. prosince 2011

V některých médiích se ve středu 30. listopadu a ve čtvrtek 1. prosince 2011 objevila informace, že síť kontaktních míst Czech POINT nebyla ve středu 30. listopadu po celém území České republiky dostupná. Tato informace, která zazněla v souvislosti s výpadkem internetového připojení České pošty, se nezakládá na pravdě. Problém se týkal čistě připojení České pošty, systém Czech POINT žádný výpadek nepostihl a všechny jeho služby byly občanům po celou dobu dostupné bez jakéhokoliv omezení. Dočasné omezení služeb se dotklo pouze cca 900 kontaktních míst provozovaných Českou poštou. Czech POINTů je však po celé republice i v zahraničí více než 6000, a to na obecních úřadech, u notářů nebo na pracovištích Hospodářské komory. Systém Czech POINT, jeden z pilířů eGovernmentu, který občanům na jednom místě poskytuje ověřené údaje vedené v centrálních registrech, jako jsou rejstřík trestů nebo obchodní rejstřík, spolehlivě funguje už od svého uvedení do provozu v roce 2007.

1. prosince 2011

Účinnost novely zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy.Dnes, 29. listopadu 2011 nabývá účinnosti novela zákona č. č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy, která přináší možnost pro banky stát se kontaktním místem veřejné správy. Novela zákona zavádí institut tzv. osoby autorizované ministerstvem pro výkon působnosti kontaktního místa veřejné správy, jíž se může stát právě bankovní instituce. Na základě podané žádosti může banka požádat o udělení autorizace Ministerstvo vnitra. Za udělení autorizace platí banka poplatek ve výši 2 000 000,- Kč za každý kalendářní rok, který je příjmem státního rozpočtu. Autorizace se uděluje na dobu 5 let. Autorizace je bance udělena, splňuje-li věcné, personální, technické, bezpečnostní a organizační podmínky. Podmínky pro bankovní instituce budou stanoveny ve Věstníku, který se nyní nachází v procesu legislativního schvalování. V dokumentu Informace pro banky jsou popsány základní instrukce a informace, které jsou předmětem Věstníku. Děkujeme za pochopení.

29. listopadu 2011

Těsně před polednem 22. listopadu bylo dosaženo dalšího významného milníku v počtu vydaných výpisů na přepážkách Czech POINT. Na městském úřadě v Novém Strašecí vydala paní Helena Soukupová šesti milióntý výpis, kterým byla autorizovaná konverze na žádost. Czech POINT je kontaktní místo veřejné správy, poskytující občanům zejména ověřené údaje vedené v centrálních registrech, jako jsou rejstřík trestů, obchodní rejstřík, nebo registr živnostenského podnikání. Pilotní provoz Czech POINT odstartoval pro veřejnost v březnu 2007 ve 37 obcích České republiky. Na základě zkušeností ze zkušebního provozu byl od ledna 2008 zahájen ostrý provoz. Postupně se rozrůstala jak síť poboček (a to i v zahraničí na zastupitelských úřadech ČR), tak i množství nabízených funkcionalit. V současné době mají občané k dispozici více než 6700 kontaktních míst, kde si mohou rychle a na jednom místě vyřídit své úřední záležitosti.

22. listopadu 2011

Dne 2.11.2011 Ministerstvo vnitra ČR uspořádalo spolu s Českou bankovní asociací workshop s názvem Czech POINT v bankách. Obsahem workshopu bylo seznámení s projektem Czech POINT a činností kontaktních míst veřejné správy. Dále na prezentaci byla představena novela zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy, která vstoupí v platnost dne 29.11.2011. Účastníci workshopu byli také seznámeni s podmínkami stanovenými Ministerstvem vnitra pro bankovní instutice, které vyjdou v nejbližších týdnech ve věstníku. Projekt Czech POINT je jeden z nejlepších projektů eGovernment. V současné době se počet vydaných výpisů blíží k hranici 6.000.000. Mezi nejvíce využívané agendy Czech POINTu patří výpis z Rejstříku trestů (2.801.103) a výpis z Katastru nemovitostí (1.405.887).

3. listopadu 2011

Odbor veřejné správy Ministerstva vnitra připravuje novelizaci vyhlášky č. 364/2009 Sb., o seznamu obecních úřadů a zastupitelských úřadů, které jsou kontaktními místy veřejné správy (vyhláška o kontaktních místech veřejné správy).
Podmínkou pro provozování kontaktního místa Czech POINT (tj. poskytování služeb veřejnosti včetně výpisů z informačních systémů veřejné správy) je uvedení obecního úřadu v této vyhlášce.
Upozorňujeme obecní úřady, které chtějí nově provozovat kontaktní místo Czech POINT, aby postupovaly v souladu s informacemi uvedenými na webových stránkách a nejpozději do konce září 2011 zaslaly na odbor veřejné správy Ministerstva vnitra vyplněnou Žádost o zařazení do systému Czech POINT (pro otevření formuláře žádosti je nutná instalace programu 602XML Filler). Upozornění: obecní úřady, které využívají pouze aplikaci CzechPOINT@office a matriční úřady, které jsou kontaktními místy ze zákona, se ve vyhlášce neuvádějí.

8. září 2011

« Předchozí stránkaDalší stránka »