logo Czech POINT

Czech POINT

Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál

Dne 27. ledna 2011 v 17:10 byl vydán na pobočce České pošty paní Janou Topkovou výpis č. 4 500 000 a to z Rejstříku trestů. Výpis z Rejstříků trestů si dlouhodobě zachovává prvenství se svým podílem 48,29%. Za ním následuje výpis z Katastru nemovitostí s 24,26% podílu na celkovém vydávání výpisů. Výpis z Obchodního rejstříku patří na pomyslné třetí místo ve využívání ze strany občanů a to hned podílem 17,3 % na celkovém počtu vydávaných výpisů.K 28. lednu 2011 narostl počet aktivních poboček Czech POINT na 6 510 pracovišť, dostupných na obecních, městských a krajských úřadech, na poštách, u notářů, na pobočkách hospodářské komory i na vybraných zahraničních zastupitelstvích.

28. ledna 2011

Odbor centrálních informačních systémů, sekce pro informatiku a eGovernment, oznamuje, že z důvodu technologické údržby databáze evidence občanů (EO) bude v neděli 30. ledna 2011 od 15:00 hod. do cca 21:00 hod. odpojen přístup do informačního systému EO prostřednictvím CzechPointu. Odpojení se dotkne pracovišť matrik, ohlašoven a obcí III., II. a I. typu.

27. ledna 2011

Kontaktní místa Czech POINT (Český podací ověřovací informační národní terminál) jsou stále dostupnější i v menších obcích. Dne 24.1. 2011 bylo uvedeno do provozu kontaktní místo s obdivuhodným pořadovým číslem 6.500. Oním jubilejním kontaktním místem, které se do systému Czech POINT zapojilo je obec Rohy v kraji Vysočina.
V současné době je občanům k dispozici úctyhodných 6.500 pracovišť Czech POINT z toho:

  • 5.022 na obecních a městských úřadech
  • 962 na pobočkách České pošty
  • 51 na pobočkách Hospodářské komory ČR
  • 39 na vybraných českých zastupitelstvích v zahraniční
  • 426 u vybraných notářů.

Jak se může každý přesvědčit na on-line statistikách, dostupných na webových stránkách projektu www.czechpoint.cz, je stále největší zájem o výpis z Rejstříku trestů. Druhou příčku na pomyslném žebříčku tradičně obsadil výpis z Katastru nemovitostí a na třetím místě se umístil výpis z Obchodního rejstříku.

25. ledna 2011

Kontaktní místa veřejné správy pokračují i v roce 2011 v rekordním tempu, kterým končily rok minulý. Zatímco loni vydali pracovních Czech POINTů čtyř miliontý výpis, začátkem ledna oslavili rovnou 10 milionů provedených operací, tedy výpisů i autorizovaných konverzí dohromady.
Ve čtvrtek 13. ledna 2011 o tom na setkání nejlepších pracovníků kontaktních míst v Praze na Spiritce informovala Jarmila Šmardová z Ministerstva vnitra. "Počet kontaktních míst na obecních úřadech navíc dosáhl hranice 5 000. Jde o zajímavé číslo už z toho důvodu, že v České republice je přibližně 6 200 obcí," doplnila Šmardová.

Jubilejním kontaktním místem, které se do systému Czech POINT zapojilo, je obec Butoves v Královéhradeckém kraji. Kontaktní místa jsou tak stále dostupnější i v menších obcích.

Šetří nervy, čas i penízeVzhledem k dlouhodobě rostoucím počtu výpisů i oblibě projektu mezi občany se MV rozhodlo pozvat, poděkovat a ocenit ty zaměstnance, kteří na tom mají největší podíl. Tedy ty, kteří dlouhodobě vydávají nejvíce výpisů a autorizovaných konverzí a svým přístupem tak pomáhají vytvářet pozitivní obraz projektu, který občanům šetří čas, nervy i peníze.Diplom a pamětní medaili předali pozvaným mj. vrchní ředitel sekce pro informatiku a eGovernment Jaroslav Mráz a ředitel odboru rozvoje projektů a služeb eGovernmentu Miroslav Duda.Oba pozvaným pracovníkům poděkovali a ujistili je, že projekt se bude nadále rozvíjet. "Czech POINT je ve fázi dítěte, které je ve školce a my ho teď chystáme na to, že půjde do školy," doplnil Duda s tím, že komfort, který kontaktní místa občanům poskytují, v tomto roce navýší další nové funkcionality.Úřad jako na dlaniProjekt MV Czech POINT je mezi občany velmi populární. Svědčí o tom fakt, že za 3 roku od zahájení provozu občané přišly do více než 6 400 poboček v Česku i zahraničí pro více než 4 400 000 výpisů či podání.

Občané už dnes mohou na jednom kontaktním místě získat například výpisy z katastru nemovitostí, obchodního rejstříku nebo z rejstříku trestů. To vše bez ohledu na úřední hodiny a fronty na úřadech.Největší zájem na přepážkách Czech POINT je dlouhodobě o výpis z Rejstříku trestů, kterých bylo vydáno 2 127 591. Na druhém místě je výpis z Katastru nemovitostí s 1 067 260 výpisy, následuje výpis z Obchodního rejstříku v počtu 765 264.

18. ledna 2011

Kontaktní místa Czech POINT (Český podací ověřovací informační národní terminál) jsou stále dostupnější i v menších obcích. Dne 11.1.2011 bylo uvedeno do provozu kontaktní místo s úctyhodným pořadovým číslem 5.000. Oním jubilejním kontaktním místem, které se do systému Czech POINT zapojilo je obec Butoves v Královéhradeckém kraji.
V současné době je občanům k dispozici téměř 6.500 pracovišť Czech POINT, z čehož 77% tvoří obecní úřady.
Služby Czech POINT jsou dostupné :

  • na obecních a městských úřadech
  • na pobočkách České pošty
  • na pobočkách Hospodářské komory ČR
  • na vybraných českých zastupitelstvích v zahraniční
  • u vybraných notářů
  • nebo prostřednictvím e-shopu na www.czechpoint.cz

Kontaktní místa Czech POINT v současnosti nabízejí :

  • výpis z Katastru nemovitostí
  • výpis z Obchodního rejstříku
  • výpis z Živnostenského rejstříku
  • výpis z Rejstříku trestů
  • výpis z Bodového hodnocení řidiče
  • výpis ze Seznamu kvalifikovaných dodavatelů (SKD)
  • výpis z Insolvenčního rejstříku
  • žádost o výpis, nebo opis z rejstříku trestů podle zákona č. 214/2008 Sb.
  • přijetí podání podle živnostenského zákona (§ 72)
  • podání do registru účastníků provozu modulu autovraků ISOH
  • konverzi dokumentů z listinné do elektronické formy a naopak
  • centrální úložiště ověřovacích doložek
  • úschovnu systému Czech POINT
  • podání žádosti o zřízení datové schránky

Největší zájem na přepážkách Czech POINT je již dlouhodobě o výpis z Rejstříku trestů, který byl vydán v celkovém počtu 2.127.591 výpisů. Na druhém místě je výpis z Katastru nemovitostí 1.067.260 a dále výpis z Obchodního rejstříku 765.264 . O stále rostoucím zájmu o služby poskytované na kontaktních místech Czech POINT se může každý přesvědčit na on-line statistikách, dostupných na webových stránkách projektu.
V březnu 2007 se rozběhl pilotní provoz ve 37 obcích České republiky. Na základě zkušeností ze zkušebního provozu byl od ledna 2008 zahájen ostrý provoz na více než 800 pobočkách, zprvu nejvíce na matrikách při obecních úřadech. Postupně se rozrůstala jak síť poboček (a to i v zahraničí na zastupitelských úřadech ČR), ale i množství nabízených funkcionalit.

13. ledna 2011

Ve dnech 18.12.2010-19.12.2010 proběhne aktualizace Software602 Form Filleru na verzi 4.0.Nová verze nevyžaduje pro vlastní proces aktualizace uživatele s povýšenými právy. To znamená, že v případě požadované vyšší verze aplikace Software602 Form Filler bude tato aktualizace automaticky spuštěna pod omezenými právy uživatele. Pro spuštění vlastní aplikace je nutné vyjádřit souhlas s aktualizací potvrzením informačního hlášení o vyžadované vyšší verzi. Požadavek na vyšší verzi může vynutit formulář nebo webová aplikace, ve které je formulář s požadavkem na novou verzi Form Filleru integrována.Rozsáhlé konverzePojmem rozsáhlá konverze se rozumí dokumenty obsahující více než 50 stran. Nejnovější verze Software602 Form Filleru umožní provádění rozsáhlých konverzí. Pro tyto potřeby bude nasazen i nový formulář pro autorizovanou konverzi z listinné do elektronické podoby, který bude k dispozici 20. 12. 2010. Instalace se provede automaticky na základě prvního otevření formuláře autorizovaná konverze z listinné do elektronické podoby.
Všechna kontaktní místa budou schopna provádět autorizovanou konverzi dokumentů do 150 stan. Konvertovaný dokument je vhodné vždy uložit na CD/DVD. Při tak velkém datovém objemu není možné zaručit bezpečné uložení prostřednictvím úschovny. Dokumenty nad 150 stran bude možné zasílat na specializované konverzní pracoviště České pošty. V budoucnu se možnost rozšíří i na eGoncentra.Návod pro provedení rozsáhlé konverze bude zveřejněn v nejbližším možném termínu.

17. prosince 2010

Nedávno proběhly komunální volby a v této souvislosti došlo v mnohých obcích k  výměně starostů a místostarostů, kteří měli přístup k systému Czech POINT nebo přímo vykonávali funkci lokálního administrátora systému Czech POINT.

Přístup do systému Czech POINT je vždy přidělován pro konkrétní obec, zůstává tedy pořád stejný, ani v případě personální změny není nutné heslo měnit.  Přihlašovací jméno a heslo slouží pro lokálního administrátora. (V případě ztráty hesla k systému Czech POINT se můžete obrátit přímo na MVČR nebo Help Desk projektu Czech POINT).

Lokální administrátor zavádí či odebírá jednotlivé uživatele, administraci provádí na portálu  Správa dat Seznamu OVM . Veškeré informace k administraci jsou k dispozici v Dokumentaci k projektu Czech POINT přímo v systému Czech POINT.
Každý uživatel systému Czech POINT musí být vybaven komerčním a kvalifikovaným certifikátem. Certifikáty doporučujeme uložit na externí nosič, v praxi je nejvíce využívám iKey 4000 – tzv. „token“.

Příklady:

Č. 1: Stávající starosta odchází a přichází nový, který chce mít přístup k Czech POINTu. Lokální administrátor i ostatní uživatelé zůstávají.
Doporučený postup jednotlivých kroků:

  1. Lokální administrátor zruší přístup pro odcházejícího starostu.
  2. Lokální administrátor požádá u certifikační autority o komerční a kvalifikovaný certifikát pro nového starostu (oba certifikáty jsou vždy registrované na osobu, není možné je předat).
  3. Lokální administrátor zavede nového starostu na portálu Správa dat Seznamu OVM.

Č. 2: Stávající starosta odchází a je zároveň lokální administrátor systému Czech POINT.
Doporučený postup jednotlivých kroků:

  1. Lokální administrátor (starosta) předá svému nástupci přístupové údaje k systému Czech POINT.
  2. V případě nových uživatelů postupuje „nový“ lokální administrátor dle výše doporučeného postupu.

Obecné informace k projektu Czech POINT nalezne na www.czechpoint.cz, v Dokumentaci k projektu Czech POINT – Krok za krokem. Dále doporučujeme prostudovat Provozní řád systému Czech POINT.
V případě jakýchkoliv dotazů se můžete obrátit na Help Desk projektu Czech POINT telefon: 222 13 13 13, e-mail: helpdesk@czechpoint.cz, nebo přímo na MVČR, Odbor rozvoje projektů a služeb eGovernment – e-mail: zridtesi@czechpoint.cz.

27. října 2010

19. říjen 2010 se stal dalším mezníkem v historii systému Czech POINT – v tento den byl totiž vydán výpis s pořadovým číslem 4 000 000!
Po 3 letech od zahájení pilotního provozu na Praze 13 poskytl systém Czech POINT 4 miliony výpisů. Jak se může každý přesvědčit na on-line statistikách, dostupných na webových stránkách projektu, je největší zájem o výpis z Rejstříku trestů. Další místa v pomyslném žebříčku patří výpisům z Katastru nemovitostí, Obchodního rejstříku a Centrálního registru řidičů.
V letošním roce (ale i v celé historii fungování Czech POINT) je zatím rekordním měsícem co do počtu vydaných výpisů březen, když v jeho průběhu bylo vydáno 176 tisíc výpisů, což představuje průměrně téměř 6 tisíc výpisů denně.

19. října 2010

Od 1.10.2010 dojde ke změně telefonního čísla na Help Desk projektu Czech POINT a to na linku 251 109 846. Toto nové číslo je v provozu již nyní, současně se stávajícím číslem, které bude vypnuto 30.9.2010. Emailový kontakt zůstává stejný, tedy – helpdesk@czechpoint.cz .

23. září 2010

Zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů zavedl termín autorizovaná konverze dokumentů. Autorizovaná konverze se dělí podle funkce a to na autorizovanou konverzi na žádost a autorizovanou konverzi z moci úřední. Autorizovaná konverze z moci úřední (KzMU) slouží pro vnitřní potřeby úřadu. Všechny orgány veřejné moci si mohou konvertovat dokumenty pro výkon své působnosti. Tato služba byla spuštěna v červenci roku 2009. K datu 31.8.2010 bylo provedeno: – 614.635 konverzí z elektronické do listinné podoby – 2.729.632 konverzí z listinné do elektronické podobyCelkem bylo tedy provedeno 3.344.267 konverzí z moci úřední. Pro účely konverze z moci úřední bylo vytvořeno v systému Czech POINT nové rozhraní, které se nazývá CzechPOINT@Office. CzechPOINT@Office bylo vytvořeno jako prostředí sloužící pro potřeby úřadu. Obsahuje v sobě formulářové rozhraní pro autorizovanou konverzi z moci úřední a také pro výpis, nebo opis z Rejstříku trestů. Autorizovaná konverze znamená úplné převedení dokumentu v listinné podobě do elektronické podoby, nebo úplné převedení elektronického dokumentu do dokumentu v listinné podobě. Dokument, který provedením konverze vznikl, má stejné právní účinky jako dosud používaná ověřená kopie. Konverzí se nepotvrzuje správnost a pravdivost údajů obsažených ve vstupu a jejich soulad s právními předpisy.

3. září 2010

« Předchozí stránkaDalší stránka »