Celá agenda matrik, ohlašoven a soudů rozšířila rozhraní CzechPOINT@office, které bylo zavedeno jako prostředí, které slouží pro vnitřní potřeby úřadu. V tomto rozhraní mohou získávat úředníci výpisy z Rejstříku trestů pro vnitřní potřeby, nebo provádět autorizovanou konverzi z moci úřední. Rozhraní CzechPOINT@office je sice součástí systému Czech POINT, nicméně je možné mít zřízen pouze samostatný přístup k CzechPOINT@office. Agendy matrik, soudů a ohlašoven
K 31.8.2010 bylo provedeno celkem 3.594 zápisů.
K 31.8.2010 bylo provedeno celkem 42.447 zápisů.
K 31.8.2010 bylo provedeno celkem 63.804 zápisů.Napojením systému Czech POINT na Informační systém evidence obyvatel potvrzuje systém Czech POINT svoji jednoduchost a efektivnost nejen při přiblížení úřadu blíž občanům, ale i svoji snadnou využitelnost pro samotné úřady a ulehčení práce mnoha úředníkům.
1. září 2010
Od 1.7 2010 v souvislosti s novelou zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a z něj vyplývajících změn bylo spuštěno v systému Czech POINT 33 nových formulářů pro matriky, ohlašovny a soudy. Formuláře slouží pro přímé hlášení matričních událostí , změn trvalého pobytu a rozhodnutí soudu do Informačního systému evidence obyvatel . Celá agenda matrik, ohlašoven a soudů rozšířila rozhraní CzechPOINT@office, které slouží výhradně úředníkům. V tomto rozhraní mohou získávat úředníci výpisy z Rejstříku trestů pro vnitřní potřeby nebo provádět autorizovanou konverzi z moci úřední.
Napojením systému Czech POINT na Informační systém evidence obyvatel potvrzuje systém Czech POINT svoji jednoduchost a efektivnost nejen při přiblížení úřadu blíž občanům, ale i svoji snadnou využitelnost pro samotné úřady a ulehčení práce mnoha úředníkům.
Občané v současné době mohou využívat stávající služby Czech POINTu již na 6090 kontaktních míst z toho na 4647 úřadech po celé České republice a v zahraničí. Mají možnost nejen získat výpisy z informačních systémů veřejné správy, ale také nechat si provést autorizovanou konverzi dokumentu nebo měnit nastavení u své datové schránky.
8. července 2010
Od 1. 7. 2010 nastane změna v hlášení změn údajů do evidence obyvatel. Technickým prostředníkem se stává rozhraní CzechPOINT@office. Hlášení do evidence obyvatel přes toto rozhraní budou provádět všechny matriky, ohlašovny a soudy. Školení k novým agendám CzechPOINT@Office je zajištěno převážně distanční formou.
Byl vytvořen eLearningový kurz Czech POINT – Evidence obyvatel, který je studujícím zpřístupněn prostřednictvím eGON center a Institutu pro místní správu Praha. Kurz je určen zaměstnancům krajských úřadů, matričních úřadů a ohlašoven, tedy zapisovatelům do agendového informačního systému evidence obyvatel (ISEO). Je zaměřen na seznámení s prostředím Czech POINT@office a na práci s formuláři pro zápis do ISEO. Kurz je členěn na moduly Souhrnné informace, Matriky, Ohlašovny a Soudy.Termíny kurzů a jejich kapacitu si určuje každé eGON centrum individuálně podle svých potřeb. Seznam aktivních eGON center a vypsaných kurzů je uveřejněn na http://www.institutpraha.cz/egon/egoncentra .
eGON centra mohou dle svých možností doplnit vzdělávání distanční formu prezenčními školeními s praktickým nácvikem práce s formuláři. K dispozici mají školící prostředí Czech POINT, kde jsou nové formuláře, včetně uživatelské dokumentace, vystaveny.
Prezenční školení nových funkcionalit v Institutu probíhá v rámci devítihodinového kurzu Práce s portálem Czech POINT.
Přihlášky na kurz jsou dostupné na stránkách:
http://www.institutpraha.cz/vzdelavani/prihlaska
termíny na:
http://www.institutpraha.cz/nabidka-kurzu/kurz-191
Bezplatné školení pro zaměstnance ÚSC, v jejichž správním obvodu není funkční eGON centrum, zajišťuje Institut pro místní správu Praha. Na prezenční kurzy jsou zájemci zařazováni do vyčerpání kapacit kurzů, kapacita je omezena velikostí počítačové učebny. Přihlášky do eLearningových kurzů jsou schvalovány průběžně. Přihlášenému jsou na e-mail uvedený v přihlášce zaslány přístupové údaje a další nezbytné informace pro studium.
Další informace naleznete na www.egoncentrum.cz, kde jsou umístěny metodické pokyny a manuály k chystaným změnám.
23. června 2010
V tomto týdnu zaznamenala statistika provozu systému Czech POINT další zajímavé kulaté číslo. Počet provedených autorizovaných konverzí z moci úřední totiž dosáhl čísla 2 miliony. Tato služba přitom byla spuštěna v červenci loňského roku.
Autorizovaná konverze z moci úřední slouží pro vnitřní potřeby úřadu. Zajišťuje převedení dokumentu z listinné podoby do elektronické a naopak, tentokráte dokumentů ve vlastnictví úřadů. Konverzi z moci úřední mohou provádět pouze orgány veřejné moci. Převod dokumentů z listinné do elektronické tvoří v současnosti více než osmdesát procent prováděných konverzí.
18. června 2010
Magazín Egovernment i letos připravuje volbu nejsympatičtější obsluhy pracoviště Czech POINT a soutěž mezi jednotlivými pracovišti. Navazuje tak na úspěch prvního ročníku, jehož průběh a výsledky jednotlivých kategorií jsou popsány na webových stránkách magazínu.
Magazín Egovernment v rámci podpory a propagace projektu Czech POINT vyhlašuje v roce 2010 druhý ročník soutěže mezi pracovišti Czech POINTu v rámci ČR. Soutěž bude probíhat v níže popsaných kategoriích. Vyhlášení výsledků proběhne v rámci slavnostního večera 7.9. 2010 na zámku Mikulov. Profily jednotlivých soutěžících o titul Miss Czech POINT 2010 naleznete na stránce hlasování, jejímž prostřednictvím můžete své favoritce přidělit hlas.
Jsou to především dámy, které obsluhují jednotlivá pracoviště Czech POINTu. Chtěli jsme jim za jejich práci poděkovat a zároveň je představit. Jednotlivé dámy, které obsluhují pracoviště Czech POINT se mohou přihlásit (nebo být přihlášeny svými kolegy) prostřednictvím elektronického formuláře.Fotografie a stručné profily těchto dam zde budou následně vystaveny a čtenáři magazínu Egovernment a návštěvníci jeho webu budou moci hlasováním rozhodnout o desítce finalistek. Ty budou stejně, jako v minulém roce, pozvány na finálový večer, kde bude vybrána Miss Czech POINT 2010
V rámci této kategorie se bude hodnotit maximální počet výpisů, které doposud pracoviště vydalo. Počty vydaných výpisů celkem za každé přihlášené pracoviště budou porovnávány ke dni 30.6. 2010
V rámci této kategorie budou ohodnocena ta pracoviště, která zaznamenala v prvním měsíci svého zprovoznění největší nárůst výpisů. Hodnotit se budou pouze přihlášená pracoviště, která byla zprovozněna v době od 1.1. do 30.6. 2010.
V rámci této kategorie budou hodnocena ta přihlášená pracoviště, která vydala doposud největší počet výpisů přepočítáno na jeden počítač. V této kategorii dojde tedy k anulování výhody více počítačů na pracovišti, která mohla hrát roli v kategorii Nejproduktivnější Czech POINT. I zde bude rozhodující, pro porovnání počtu vydaných výpisů datum 30.6. 2010.
15. června 2010
Síť míst, kde občané mohou získat a ověřit si např. data z veřejných i neveřejných informačních systémů, úředně ověřit dokumenty a listiny, převést písemné dokumenty do elektronické podoby a naopak, získat informace o průběhu správních řízení ve vztahu k občanovi či podat podání pro zahájení řízení správních orgánů, dosáhla v těchto dnech úctyhodného čísla 6000. Oním šestitisícím kontaktním místem, který se do systému Czech POINT zapojil je obec Hosín, která se nachází nedaleko Hluboké nad Vltavou v Jihočeském kraji. Kromě obecních a krajských úřadů je možné služeb Czech POINT využít i na vybraných poštách, zastupitelských úřadech, kancelářích Hospodářské komory a také v kancelářích notářů.
9. června 2010
Matriky, ohlašovny a soudy
Od 1. 7. 2010 nastane změna v hlášení změn údajů do evidence obyvatel. Technickým prostředníkem se stává rozhraní CzechPOINT@office. Hlášení do evidence obyvatel přes toto rozhraní budou provádět všechny matriky, ohlašovny a soudy.
Změny proběhnou pouze po technické a procesní stránce, metodické postupy až na drobné detaily zůstávají stejné. Mění se tedy pouze způsob zadávání údajů do ISEO. Doposud se změny na matrikách předávaly na samostatné pracoviště evidence obyvatel. Ohlašovny všechny změny zasílaly na obce III. typu, které je následně zadávaly do ISEO. Nově budou matriky a ohlašovny zadávat změny přímo do ISEO a to prostřednictvím formulářů v CzechPOINT@office.
Rozhraní CzechPOINT@office bude rozděleno na agendové rozhraní:
Jednotlivé role nastavuje administrátor. Role matrika a ohlašovna se nastavuje v ePUSA a role soudy se nastaví v Administraci systému Czech POINT. Nastavení rolí bude umožněno ke konci měsíce června 2010.
Formuláře jsou jednoduché, intuitivní a inteligentní. Plně reflektují úpravu zákona o evidenci obyvatel. Jsou rozděleny do složek a odpovídají agendám prováděným na jednotlivých úřadech.
Proškolení formulářů v CzechPOINT@office bude provádět Institut pro místní správu formou eLearningu.
Metodické postupy změn je možné stáhnout na www.egoncentrum.cz.
27. května 2010
Paní Alena Horáková z pobočky České pošty v Ostravě obdržela ve středu 12.5. 2010 pamětní list u příležitosti vydání výpisu č. 3 000 000 ze systému Czech POINT. List předával náměstek pro informatiku Jaroslav Chýlek. Třímiliontý výpis z Czech POINT byl paní Horákovou vydán dne 1.4. 2010 a stalo se tak tři roky a čtyři dny od chvíle, kdy projekt Ministerstva vnitra Czech POINT neboli Český podací ověřovací informační národní terminál odstartoval otevřením první pobočky v budově radnice na Praze 13.
19. května 2010
Matriční události a CzechPOINT@Office
V souvislosti s novelizací zákona č. 133/2000 Sb.o evidenci obyvatel dochází od 1.7.2010 ke změně hlášení matričních událostí do Centrální evidence obyvatelstva. Hlášení matričních událostí bude probíhat přes rozhraní CzechPOINT@Office, které je součástí systému Czech POINT. V tomto prostředí bude vytvořena agenda matriky, kde budou umístěny formuláře pro hlášení matričních událostí. Administrátor bude moci uživateli přidělit roli matrIseoR – získá oprávnění číst z Informačního systému evidence obyvatel, nebo roli matrIseoW – uživatel bude mít oprávnění editovat údaje v Informačním systému evidence obyvatel.Rozhraní CzechPOINT@Office bylo zavedeno jako prostředí, které slouží pro vnitřní potřeby úřadu. Rozhraní CzechPOINT@Office je sice součástí systému Czech POINT, nicméně je možné mít zřízen pouze samostatný přístup k rozhraní CzechPOINT@Office.U samosprávních subjektů mohou nastat dvě situace:
1. Obec již má zřízen přístup a provozuje kontaktní místo veřejné správy – Czech POINT.
Uživatelé využívající systém Czech POINT již automaticky mají přístup i k rozhraní CzechPOINT@Office, které je součástí Czech POINTu. Stačí pouze, aby administrátor zavedl uživatele s výše zmíněnou rolí nebo rolemi do administrátorského prostředí systému Czech POINT. Uživateli se po přihlášení do systému CzechPOINT zobrazí i rozhraní CzechPOINT@Office s agendou matika, kde uvidí příslušné formuláře.
2. Obec neprovozuje kontaktní místo veřejné správy – Czech POINT.
Příslušný úřad si požádá u MVČR o zřízení přístupu k rozhraní CzechPOINT@Office. Žádost je umístěna na www.czechpoint.cz v sekci Zřiďte si Czech POINT. Po získání přístupu opět administrátor zavede uživatele s příslušnými rolemi viz postup výše.Každý uživatel přistupující k Czech POINT nebo k rozhraní CzechPOINT@Office musí být vybaven vlastním kvalifikovaným a komerčním certifikátem uloženým na tokenu.
30. dubna 2010
Ve večerních hodinách 5. 5. 2010 dojde k implementaci dílčích úprav systému Czech POINT. Jedná se o:
27. dubna 2010