Institut pro místní správu Praha ve spolupráci s Ministerstvem vnitra ČR pořádá Open semináře ke konverzi dokumentů. Informační semináře jsou určeny pro územní samosprávné celky, zejména pro starosty a ostatní členy zastupitelstev, organizační složky, podnikatelskou veřejnost, příspěvkové organizace, a další zájemce o danou problematiku. Semináře se konají ve Vzdělávacím středisku Institutu pro místní správu Praha v Benešově. Více informací a přihlášky naleznete na stránkách Institutu.
30. června 2009
Dne 1. července 2009 nabude účinnosti Zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů. Každý orgán veřejné moci bude mít od tohoto data na základě ustanovení zákona č. 300/2008 Sb. zřízenu datovou schránku.
Znamená to tedy, že všechny orgány veřejné moci povinně a všichni ostatní majitelé datových schránek dobrovolně budou do této schránky doručovat podání vůči orgánům veřejné moci.
Ke zřízení datové schránky je potřeba vyplněná žádost, kterou naleznete zde:
https://info.mojedatovaschranka.cz/info/cs/66.html
Způsob podání žádosti
Žádost podaná před 1. 7. 2009 tj. před účinností Zákona 300/2008 Sb. může být vyřízena až po nabytí jeho účinnosti tj. od 1. 7. 2009.
Fyzická osoba si může o zřízení datové schránky požádat po 1.7.2009 na kontaktních místech Czech POINT na základě předložení průkazu totožnosti a podepsání příslušné žádosti. Pokud má žadatel kvalifikovaný certifikát elektronického podpisu, může podat žádost prostřednictvím internetu. Protože fyzické osoby mohou požádat jak o zřízení tak o zneplatnění své datové schránky opětovně, je tato žádost vyřízena zdarma pouze poprvé. Při každém dalším opakování v průběhu 3 let bude zpoplatněna částkou 200 Kč.
Podnikající fyzická osoba si může o zřízení datové schránky požádat také po 1.7.2009 na kontaktních místech Czech POINT. Bude potřebovat občanský průkaz, nebo jiný doklad totožnosti, doklad o tom, že je podnikající fyzická osoba a podepsanou žádost. Pokud má žadatel kvalifikovaný certifikát elektronického podpisu, může podat žádost prostřednictvím internetu.
S případnými dotazy se můžete obrátit v pracovní dny v době od 9:00 – do 17:00 hodin na informační a poradenskou linku na telefonním čísle 954 200 200.
3. června 2009
Projekt Czech POINT získal ocenění na evropské konferenci European Identity Conference 2009, která se konala 5. – 8. května 2009 v Mnichově. Ocenění bylo uděleno v kategorii „Nejlepší IAM / GRC projekt B2C“ za využití Správy identit v e-Governmentovém projektu pro zřízení kontaktních míst na pobočkách České pošty, jejímž prostřednictvím mohou občané využívat služeb elektronické veřejné správy. Konferenci organizovala společnost Kuppinger Cole Ltd. z Düsseldorfu.
19. května 2009
V souvislosti s přesunem do nového hostingového centra a plánovaným výpadkem ve dnech 8.5 – 9.5. dojde ke změně IP adresy aplikace Czech POINT (www.czechpoint.cz) a to na adresu 94.199.40.217 (dosavadní adresa byla 194.228.52.120).
Pokud vaše kontaktní místo používá pro přístup do Czech POINT pouze URL adresu (https://www.czechpoint.cz) není třeba dalších úprav.
V případě použití IP adres je třeba zkontrolovat konektivitu mezi počítači pracovníků kontaktních míst a centrálou Czech POINT.
6. května 2009
Ve dnech 8. a 9. května proběhne migrace centrály Czech POINT do nového datového centra CMS (Centrální místo služeb). Z technických důvodů je proto nutné provést odstávku provozních systémů a služby CzP tudíž nebudou v dané dny dostupné. Odstávka se nijak nedotkne webových stránek www.czechpoint.cz, kde naleznete případně další důležité informace.
29. dubna 2009
Dne 21. dubna 2009 v 13:06:05 byl vydán na Městském úřadě Moravská Třebová v Pardubickém kraji výpis č. 1 500 000, a to z katastru nemovitostí. Výpis z katastru nemovitostí je v pořadí druhým nejžádanějším výpisem na Czech POINTech.K 19. dubnu 2009 narostl počet aktivních Czech POINTů na 3575 pracovišť, dostupných na obecních, městských a krajských úřadech, na poštách, u notářů, na pobočkách hospodářské komory i na zahraničních zastupitelstvích.
23. dubna 2009
Institut pro místní správu Praha ve spolupráci s Ministerstvem vnitra ČR pořádá Open semináře k datovým schránkám. Informační semináře jsou určeny pro územní samosprávné celky, zejména pro starosty a ostatní členy zastupitelstev, organizační složky, podnikatelskou veřejnost, příspěvkové organizace, a další zájemce o danou problematiku.Konají se ve Vzdělávacím středisku Institutu pro místní správu Praha v Benešově u Prahy. Více informací a online přihlášku najdete na stránkách Institutu.
17. dubna 2009
Dne 16.4.2009 byla spuštěna nová funkcionalita na Czech POINTu. Jedná se o výpis z insolvenčního rejstříku, který je dalším informačním systémem veřejné správy. Insolvenční rejstřík je spravován Ministerstvem spravedlnosti ČR. Jedná se o veřejně přístupný rejstřík, nebude tedy nutné ověřovat totožnost žadatele. V rejstříku je možné vyhledávat na základě dvou ukazatelů – identifikačního čísla organizace (hledání příslušné organizace) a podle osobních údajů (konkrétní osoba). Poplatek za ověřený výpis se bude řídit zákonem o správních poplatcích, tzn. za první stranu 100 Kč, za každou následující 50 Kč. Co je to insolvenční rejstřík?Insolvenční rejstřík je novým informačním systémem veřejné správy. Jeho základní úlohou je zajistit maximální míru publicity o insolvenčních řízeních a umožnit sledování jejich průběhu. Prostřednictvím insolvenčního rejstříku jsou zveřejňovány veškeré relevantní informace týkající se insolvenčních správců, dokumenty z insolvenčních spisů i zákonem stanovené informace týkající se dlužníků. Více informací o insolvenčním rejstříku naleznete na příslušných stránkách ministerstva spravedlnosti.
15. dubna 2009
Ve dnech 6. a 7. dubna se v Hradci Králové uskutečnil již dvanáctý ročník konference ISSS (Internet ve státní správě a samosprávě). Na programu byla celá řada zajímavých bloků přednášek k tématu rozvoje eGovernmentu v ČR a konference „e-ID a veřejné registry“. Ta proběhla v rámci předsednictví ČR v Radě EU.
Konference ISSS se zúčastnili mj. ministr vnitra Ivan Langer, náměstek ministra vnitra Zdeněk Zajíček, náměstkyně ministra vnitra Lenka Ptáčková Melicharová, generální ředitel České pošty Petr Sedláček a generální ředitel generálního ředitelství pro informační společnost a média Evropské komise Fabio Colasanti.
První den konference ISSS zahájil náměstek ministra vnitra Zdeněk Zajíček představením datových schránek. Ty dostal eGON ke svým druhým narozeninám. Zdeněk Zajíček uvedl, že datové schránky jsou vlastně tzv. poštou non-stop, přiblížil způsob fungování systému datových schránek a vliv zavedení této novinky na běžný život občanů, firem i úředníků veřejné správy.
Druhý den se kromě dalšího bloku prezentací na téma datových schránek uskutečnila také mezinárodní konference „eID a veřejné registry“. Tu zahájil ministr vnitra Ivan Langer: „Když jsem před třemi lety nastupoval do funkce, byl český eGovernment v mnohých ohledech na chvostu Evropy a počítače na stolech některých úředníků byly často jen drahou náhražkou psacích strojů. Tehdy jsem si dal se svými kolegy za cíl dostat Českou republiku v oblasti eGovernmentu mezi pět nejvyspělejších zemí Evropy a zásadně zreformovat fungování veřejné správy a její služby poskytovaném občanům,“ uvedl Langer. České předsednictví tedy pomohlo odstranit další bariéry, tentokrát v oblasti eGovernmentu.
„Přivezli jsme vám do Hradce Králové ukázat Yettiho, kterého dosud také nikdo neviděl,“ pokračoval Ivan Langer a předal slovo náměstkovi Zdeňku Zajíčkovi, který předvedl systém datových schránek on-line: „Od 1. července letošního roku začnou datové schránky povinně používat ke komunikaci mezi sebou všechny úřady a právnické osoby zapsané v obchodním rejstříku. Pro fyzické osoby je zřízení datové schránky nepovinné. Připravujeme všechny kroky k tomu aby od 1. 7. 2010 mohl systém datových schránek sloužit pro vzájemnou komunikaci mezi firmami a občany.“
„S širokým úsměvem zamačkávám slzu v oku nad obálkami s pruhem. Nastupuje elektronizace,“ doplnil generální ředitel České pošty Petr Sedláček. Symbol eGovernmentu eGON vznikl proto, aby veřejnost pochopila jak celý systém funguje. Efektivita eGovernmentu může přinést úspory ve výši 7 – 8 milionu EUR ročně. Ministr vnitra dále připomenul také jednotlivé části eGONa: Czech POINTy, KIVS, eGovernment Act a Základní registry. Fabio Colasanti, generální ředitel pro informační společnost a média Evropské komise, hovořil o budoucnosti elektronické identifikace či o důležitosti ochrany osobních údajů obyvatel. Spolu s náměstkyní ministra vnitra Lenkou Ptáčkovou Melicharovou představil projekt STORK, který překonává bariéry a přináší řešení pro elektronickou identifikaci mezi členskými státy. V odpoledním cyklu přednášek proběhla diskuse na téma datových schránek, byla prezentována elektronická identita a revoluce ve veřejných registrech.
Jana Malíková, ředitelka odboru a tisková mluvčí Ministerstva vnitra ČR
10. dubna 2009
Od 1.března 2009 došlo k novelizaci katastrálního zákona. Změna se týká ověření totožnosti u žadatelů o přehled vlastnictví z území České republiky a kopie ze sbírky listin. Oba zmíněné výstupy Czech POINT nevydává. Změna se tedy netýká vydávání výpisů ke Katastru nemovitostí přes Czech POINT. Nadále platí, že vydávání ověřených výpisů z Katastru nemovitostí přes Czech POINT je bez kontroly totožnosti. Podrobnosti o novelizaci zákona naleznete na webových stránkách Českého úřadu zeměměřického a katastrálního.
12. března 2009