Certifikáty o očkování obsahují jméno, příjmení a datum narození očkované osoby a jsou dostupné v papírové i elektronické formě. Vedle certifikátu o plném očkování lze v současnosti získat také certifikáty o očkování po první dávce vakcíny, o prodělaném onemocnění i o negativním testu.
Certifikát o očkování zatím není dostupný prostřednictvím Kontaktních míst veřejné správy (Czech POINT). Příslušná legislativa, ve které je mimo jiné navrhováno vydávání certifikátů prostřednictvím Kontaktních míst veřejné správy, bude projednávána v Parlamentu ČR.
Jak a kde mohu nyní získat certifikát o očkování?
Elektronicky přes portál ocko.uzis.cz
1. Přihlaste se do systému pomocí Národního bodu (Mobilním klíčem eGovernmentu, eObčankou, NIA ID, bankovní identitou…). Po přihlášení získáte certifikát.
2. Pokud znáte své rodné číslo a při očkování jste uvedli svůj mobilní telefon,zadejte na webu ocko.uzis.cz číslo občanského průkazu a rodné číslo. Po odeslání čísla OP a rodného čísla Vám bude zaslán jednorázový kód na mobilní telefon. Pomocí tohoto kódu se můžete přihlásit do systému a získat certifikát.
3. Pokud nemáte rodné číslo nebo občanský průkaz (cizinci nebo děti bez občanského průkazu) a při očkování jste uvedli číslo svého mobilního telefonu a svůj e-mail, zadejte na uvedeném webu ocko.uzis.cz mobilní telefon, e-mail a datum narození. Po zadání čísla mobilního telefonu, e-mailu a datu narození Vám bude zaslán jednorázový kód na mobilní telefon. Pomocí tohoto kódu se můžete přihlásit do systému a získat certifikát.
Fyzicky na očkovacím místě
Fyzicky lze požádat o vydání certifikátu přímo na očkovacím místě, zde je ovšem vydání certifikátu vázáno na výslovnou žádost občana, k vydání nedochází automaticky.
14. června 2021
Z důvodu zlepšení bezpečnosti veřejných webových stránek Czech POINT, a také s cílem dosažení jejich lepšího hodnocení v SSLLabs na A+ tím, že zapneme podporu HSTS, dochází od 19. května 2021 ke změně URL adresy interního prostředí Czech POINT.
Pro přístup do webové aplikace je nutné použít odkaz: https://www.czechpoint.cz/czechpoint/. Původní URL nově povede na domovskou stránku tohoto informačního webu.
Upozorňujeme uživatele, že pokud mají odkaz uložený mezi oblíbenými záložkami, je nutné provést jeho změnu – obvykle v internetovém prohlížeči vpravo nahoře u lišty záložek, případně jinde podle toho, jaký prohlížeč je používán.
11. května 2021
O letošním březnu na kontaktních místech veřejné správy Czech POINT můžeme směle hovořit jako o rekordním měsíci. Nechybělo mnoho a měli jsme opět 200 tisíc výpisů za jeden měsíc. Celkem bylo občanům poskytnuto 197.011 výpisů.
Pouze v letech 2015 a 2017 bylo vydáno v březnu více výpisů. Je třeba si ale uvědomit, že to byly „normální“ roky. Letošek je zásadně ovlivněn pandemií Covid-19 a nouzovým stavem. Pohyb lidí je omezen, přesto služby Czech POINT stále táhnou.
Jak jsme uvedli minule, kdo má datovku, na úřad už nemusí. Zřejmě i to je jeden z důvodů, proč bylo za březen podáno téměř 15 tisíc žádostí o zřízení datové schránky. Práce s datovkou z pohodlí domova je rozhodně příjemnější než čekání na úřadech.
(mre)
6. dubna 2021
Nejenom v současné době, kdy nás všechny omezuje pandemie Covid, ale i v normální době stačí občanovi jedna návštěva kontaktního místa veřejné správy Czech POINT.
Zde požádá o zřízení datové schránky fyzické osoby se zasláním přístupových údajů elektronicky. Další komunikaci se státem pak vede už jenom on-line. Z domova, z dovolené, prostě odkudkoliv, kde se může bezpečně připojit k internetu.
Vaše datovka je cesta k úřadu po celý den.
(mre)
5. března 2021
Z důvodu plánované odstávky datových center České pošty, s.p. nebudou od pátku 19.3. 2021, 20:00 do pondělí 22.3.2021, 4:00 dostupná pracoviště Czech POINT na pobočkách České pošty. Vzhledem k tomu, že se jedná o víkendový termín, zasažena budou zejména pracoviště v obchodních centrech a větších pobočkách otevřených i v sobotu, případně neděli.
Omlouváme se za mimořádné omezení dostupnosti služeb kontakních míst veřejné správy.
Česká pošta, s.p. a Ministerstvo vnitra
3. března 2021
V prostředí Czech POINT@office byl upraven Formulář řízení o dědictví (ROD), který opravuje nedostatky předcházející verze, která nebyla vhodná pro činnost notářů. Nově nasazená verze ROD komunikuje cestou kompozitních služeb ISZR a umožňuje vyhledávání fyzických osob podle dalších kritérií, které kompozitní služby umožňují, což zjednodušuje proces vyhledávání a zpracování informací o fyzických osobách spojených s dědickým řízením, zrychluje procesy a zlepšuje celkovou produktivitu práce notářů. Formulář se nachází v úřednickém prostředí Czech POINT@office.
Funkcionalita patří pod projekt Czech POINT 2.0 financovaný z prostředků Evropské Unie nástroje NextGenerationEU prostřednictvím Národního plánu obnovy.
21. ledna 2021
V rámci pravidelných bezpečnostních aktualizací projektu Czech POINT plánujeme ukončení dosluhujících šifrovacích sad v protokolu TLS. Podpora šifrovacích sad používajících AES v CBC módu bude ukončena 13. 1. 2021. Šifry, které již nebude možné po tomto datu využít k připojení do Czech POINTu ani v JIP/KAAS, jsou:
• TLS_ECDHE_RSA_WITH_AES_256_CBC_SHA384 (0xc028)
• TLS_ECDHE_RSA_WITH_AES_128_CBC_SHA256 (0xc027)
• TLS_DHE_RSA_WITH_AES_256_CBC_SHA256 (0x6b)
• TLS_DHE_RSA_WITH_AES_128_CBC_SHA256 (0x67)
Tyto šifrovací sady již klienti projektu Czech POINT prakticky nepoužívají, neboť jsou v novějších aplikacích nahrazeny aktuálními šifrovacími sadami protokolu TLSv1.2 (používajícími AES v módu GCM).
Aktuální informace o podporovaných protokolech a šifrovacích sadách najdete zde: https://www.czechpoint.cz/public/vyvojari/informace-pro-vyvojare-aplikaci/.
V případě potíží s připojením prosím kontaktujte Helpdesk Czech POINT (https://www.czechpoint.cz/public/statistiky-a-informace/kontakty/).
13. ledna 2021
Praha, 28. prosince 2020 – na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT byl vydán výpis s pořadovým číslem 25 miliónů. Stalo se tak na pracovišti České pošty, s.p. v Kostelci nad Černými lesy a jednalo se o výpis z Rejstříku trestů.
I přes pandemii a nouzový stav je systém Czech POINT neustále k dispozici, poskytuje své služby jak doma, tak v zahraničí na mnoha zastupitelských úřadech. 25 milionů vydaných výpisů je jasným důkazem, že spuštění systému před více než deseti lety bylo správným rozhodnutím.
Za tu dobu se z Czech POINTu, který v počátku poskytoval své služby pouze občanům na kontaktních místech, stal pilíř českého eGovernmentu. Poskytuje své služby prakticky celé veřejné správě. Úředníci tak mají zajištěn pohodlný přístup k různým informačním systémům, anebo pouze využívají autentizační a autorizační služby Czech POINT pro přístup do svých vlastních aplikací.
Kromě toho poskytuje své služby Czech POINT i datovkám, pro které slouží jako teritoriální HelpDesk v případě, kdy uživatel potřebuje znovuobnovit přístupové údaje do své datovky.
Czech POINT neodmyslitelně patří k digitalizaci veřejné správy.
(mre)
28. prosince 2020
Čísla hovoří jasně. V letošním roce bude vydáno méně výpisů na kontaktních místech veřejné správy než v těch předchozích. Je to zcela jistě důsledek pandemie. Mnoho lidí pracuje z domova a cestám na úřad, pokud to není opravdu nutné, se vyhýbá, nebo je prostě odkládá.
Proti tomu statistiky CzechPOINT@home, tedy počty vydaných výpisů prostřednictvím Portálu občana rostou. Není to sice nic závratného, odhadujeme, že to bude zhruba o 30% více než v předchozím roce. Aby se Česká republika posunula v žebříčku hodnocení eGov služeb výše, to nestačí. Přesto je ze statistik vidět, že si občané na on-line služby veřejné správy zvykli. A to je dobře. Podle zákona o právu na digitální služby by měly být prakticky všechny služby veřejné správy od roku 2025 dostupné on-line.
Nabídka nových on-line služeb, nejenom na Czech POINT, se bude postupně rozšiřovat.
(mre)
16. prosince 2020
Do prostředí Czech POINT byla přidána nová funkcionalita k formuláři ZR01 – Výpis údajů z registru obyvatel, ke kterému je nyní možné vyhotovit vícejazyčnou přílohu k v jakémkoliv úředním jazyce Evropské unie. Možnost vyhotovení vícejazyčného výpisu z registru obyvatel může usnadnit cizincům, kteří neovládají český jazyk, získání důležitých informací o svých údajích z registru obyvatel, čímž se zvyšuje přístupnost a komunikace mezi veřejnou správou a cizinci žijícími v České republice. Vícejazyčné mohou být užitečné pro občany České republiky, kteří komunikují s úřady v jiných zemích EU, což zjednodušuje komunikaci a získávání potřebných dokumentů pro mezinárodní účely. Samotná možnost vícejazyčných výpisů navíc odpovídá mezinárodním standardům pro poskytování informací ve více jazycích. Tím se zvyšuje kompatibilita s mezinárodními právními normami a usnadňuje komunikaci s dalšími zeměmi EU.
Funkcionalita patří pod projekt Czech POINT 2.0 financovaný z prostředků Evropské Unie nástroje NextGenerationEU prostřednictvím Národního plánu obnovy.
2. prosince 2020