Jak již bylo dříve avizováno, došlo od 1. března ke změně přístupu pracovníků kontaktních míst do systému Czech POINT. K dalšímu provozu služby Czech POINT je nyní nutné mít speciální nosič dat, tzv. token, a příslušné certifikáty – kvalifikovaný (QCA) a komerční (VCA). Doposud bylo nutné vlastnit příslušný certifikát jen pro práci se žádostmi týkajícími se výpisů a opisů z Rejstříku trestů v rámci správních agend. Tento stav však skončil k 28. 2. 2009 a od následujícího dne (respektive od pondělí 2. března) bude možné vstupovat do celého systému Czech POINT pouze prostřednictvím certifikátů. Důvodem k tomuto kroku je především snaha provozovatele zvýšit bezpečnost celého provozu systému Czech POINT. Pořízení tokenů a certifikátů je možné uskutečnit např. prostřednictvím České pošty. Pokud uživatelé nejsou vzhledem ke změnám ve způsobu přihlašování schopni se přihlásit do sytému Czech POINT, pak doporučujeme obrátit se v prvé řadě na správce skupiny na svém úřadě, který by měl mít k dispozici potřebnou dokumentaci (Krok za krokem) a měl by vědět, jaké případné kroky podniknout. Dále je možné se obrátit na uživatelskou podpora na lince 844 147 148 (8:00 – 18:00) nebo helpdesk-czechpoint@cpost.cz.
2. března 2009