logo Czech POINT

Czech POINT

Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál

Kontaktní místa veřejné správy pokračují i v druhém čtvrtletí roku 2011 v nasazeném rekordním tempu, kterým byl letošní rok zahájen.
Dne 3. května 2011 v 9 hodin 58 minut byl vydán paní Michaelou Sedláčkovou výpis s úctyhodným pořadovým číslem 5.000.000 a to z Katastru nemovitostí. Výpis byl vydán na kontaktním místě Czech POINT v Statutárním městě Olomouc.
Jak se může každý přesvědčit na on-line statistikách, dostupných na webových stránkách projektu www.czechpoint.cz , je stále největší zájem o výpis z Rejstříku trestů, který si dlouhodobě zachovává prvenství se svým podílem 47,74%. Za ním následuje výpis z Katastru nemovitostí s 24,31% podílu na celkovém vydávání výpisů. Výpis z Obchodního rejstříku patří na pomyslné třetí místo ve využívání ze strany občanů a to hned podílem 17,34 % na celkovém počtu vydávaných výpisů.
V současné době je občanům k dispozici již 6.620 pracovišť Czech POINT, z čehož 77,58% tvoří obecní úřady.

Služby Czech POINT jsou dostupné:

  • na obecních, městských a krajských úřadech
  • na pobočkách České pošty
  • na pobočkách Hospodářské komory ČR
  • na vybraných českých zastupitelstvích v zahraniční
  • u vybraných notářů
  • nebo prostřednictvím e-shopu na www.czechpoint.cz

Czech POINT v současnosti nabízí:

  • výpis z Katastru nemovitostí
  • výpis z Obchodního rejstříku
  • výpis z Živnostenského rejstříku
  • výpis z Rejstříku trestů
  • výpis z Bodového hodnocení řidiče
  • výpis ze Seznamu kvalifikovaných dodavatelů (SKD)
  • výpis z Insolvenčního rejstříku
  • přijetí podání podle živnostenského zákona (§ 72)
  • podání do registru účastníků provozu modulu autovraků ISOH
  • konverzi dokumentů z listinné do elektronické formy a naopak
  • centrální úložiště ověřovacích doložek
  • úschovnu systému Czech POINT
  • agendy datových schránek
  • CzechPOINT@office
  • Czech POINT E-SHOP – výpisy poštou

28. března 2011 to bylo přesně 4 roky, co se rozběhl pilotní provoz ve 37 obcích České republiky. Na základě získaných zkušeností ze zkušebního provozu byl od ledna 2008 zahájen ostrý provoz na více než 800 pobočkách, zprvu nejvíce na matrikách při obecních úřadech. Postupně se rozšířila jak síť poboček (a to i v zahraničí na zastupitelských úřadech ČR), ale i množství nabízených funkcionalit.

3. května 2011