Zdá se to až neuvěřitelné, ale Czech POINT slaví 10 let provozu. Při svém spuštění na jaře 2007 nabídl výpisy z Obchodního a Živnostenského rejstříku a Katastru nemovitostí. Tehdy systém otestovalo prvních 37 obcí a první uživatelé. Pilotní provoz prověřil technologický návrh, celkový koncept a prokázal životaschopnost projektu. Zároveň potvrdil myšlenku, se kterou byl uváděn do provozu – „Obíhat budou data, ne občan“.
Czech POINT dnes patří neodmyslitelně k pilířům českého eGovernmentu. Výrazně šetří čas jak občanům při vyřizování mnoha životních situací, tak samozřejmě i celé státní správě. Jeho služby na rozhraní CzechPOINT@office využívá prakticky každý úřad. Kromě toho nabízí jednu z tzv. sdílených služeb eGovernmentu – autentizační a autorizační služby. Již před příchodem eOP naučil úředníky používat elektronický podpis a certifikáty.
Czech POINT je samozřejmě připraven rozšířit nabídku svých služeb. Další nabídka bude ale záviset jak na zájmu dalších resortů, tak na poptávce ze strany občanů.
(mre)
28. března 2017