– Ne, tato služba je pouze součástí Ministerstva vnitra, Czech POINT ji využívá jen pro některé své agendy.
Jestliže se jedná o certifikáty od certifikační autority, kterou provozuje český kvalifikovaný poskytovatel služeb vytvářejících důvěru (podle zákona č. 297/2016Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce), pak je možné je využít i pro Czech POINT. Jakékoliv jiné certifikáty není možné použít.
Autorizované osoby budou postupovat naprosto shodně jako jiná kontaktní místa veřejné správy. Výstupy z provedené konverze dokumentů se předávají pomocí úschovny nebo CD/DVD klientovi (CD/DVD doporučujeme vlastní s ohledem na kyberbezpečnost), také samozřejmě v listinné podobě. Výstupy jako takové si nesmí žádné kontaktní místo nikde pro své potřeby uchovávat.
Poplatek 200.000 Kč je hrazena za subjekt, poplatek se hradí do 30 dnů ode dne, kdy rozhodnutí agentury o udělení autorizace nabylo právní moci. Poplatek je příjmem státního rozpočtu, vybírá jej agentura.
Garantovaná doba přístupu k systému Czech POINT je obecně Czech POINT funguje 24h denně, 7 dní v týdnu. Provozní doba poboček autorizovaných osob tak může být stanovena dle dispozic daného subjektu, avšak vždy musí být viditelně uveřejněna na pobočce a také uvedena v interním prostředí Czech POINT (v Seznamu orgánu veřejné moci v roli kontaktního místa veřejné správy, zajišťuje lokální administrátor), stejně tak musí být pobočka řádně označena logem Czech POINT.
Platnost certifikátu je daná politikou certifikačních autorit. Standardně trvá platnost certifikátu jeden rok.
Provozní řád stanovuje správce informačního systému a je závazný pro subjekty, které informační systém využívají. Provozní řád má závislost na zákoně č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy (ISVS).
Poplatek za jednu vyškolenou osobu činí 3240 Kč.
Školení pracovníků zajišťuje Institut pro veřejnou správu Praha.
Ne, není. Obnovu certifikátů si zajišťuje autorizovaná osoba sama.
Komerční certifikát slouží k autentizaci uživatele vůči systému a kvalifikovaný certifikát slouží jako elektronický podpis pro podepisování formulářů.
Číslo bankovního spojení bude uvedeno v informaci zaslané v rámci správního řízení o udělení autorizace osob.
Logo Czech POINTU je evidováno u Úřadu průmyslového vlastnictví. Pro používání loga Czech POINT existuje manuál.
Věstník Digitální a informační agentury je dostupný na webu DIA.
Je to správce a osoba zodpovědná za technickou realizaci, zavádí uživatele v administraci, přiděluje certifikáty a role v Czech POINTu. Může být proškolen a sám pracovat se systémem Czech POINT, není to však podmínkou.
Termíny zkoušek prozatím vypsány nejsou. Institut pro veřejnou správu vyčká, jaký bude o zkoušky zájem ze strany autorizovaných osoby či dalších subjektů. Termíny zkoušek je možné vypsat i po dohodě.
Ano, lze. Práva přiděluje lokální administrátor a podle nich se zobrazí nabídka formulářů v Czech POINTu.
Konvertovaný dokument má stejné právní účinky jako dokument, jehož převedením vznikl.
Konverze na žádost se vždy provádí na žádost klienta. O její provedení může požádat kdokoliv.
Ano. Digitální a informační agentura autorizaci uvedeným subjektům (bankám, pojišťovnám, zdravotním pojišťovnám, poskytovatelům univerzální služby) k výkonu působnosti kontaktního místa veřejné správy na základě podané žádosti a prohlášení o shodě splnění podmínek stanovených věstníkem. V příloze žádosti je dále dokládán seznam pracovníků, kteří splnili formální podmínky pro výkon činnosti, zejména pak absolvovali zkoušku z konverze dokumentů.
Žádat o výstup ze systému Czech POINT může jakákoliv osoba, bez ohledu na to, zda je či není klientem dané pobočky autorizované osoby.