logo Czech POINT

Czech POINT

Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál

Od 23. února 2015 jsou asistenti kontaktních míst veřejné správy Czech POINT provozovaných Českou poštou rovněž zapojeni do procesu ztotožnění vůči údajům v základních registrech, konkrétně vůči registru obyvatel.

K procesu ztotožnění každého aktivního uživatele v Jednotném identitním prostoru systému Czech POINT přistoupilo MV v lednu 2014. Využilo referenční údaje ZR k vyššímu zabezpečení systému. Každý přistupující uživatel je kromě svých přístupových údajů ještě „prověřen“ vůči registru obyvatel, de facto je ověřena jeho existence. Česká pošta měla prozatím z důvodu specifického IT prostředí výjimku ze ztotožnění.

Pro bezproblémovou realizaci procesu ztotožňování přes 5 tisíc zaměstnanců České pošty bylo správcem Centrály Czech POINT, připraveno testovací prostředí a zároveň byly poskytnuty odborné konzultace dodavateli SW řešení České pošty pro zabezpečení nezbytných úprav prostředí na straně ČP.

Výsledkem pak byl hladký přechod z původní verze autentizace a autorizace na nový, zahrnující ztotožnění vůči základním registrům. V průběhu prvního pracovního dne po nasazení nového řešení musel poskytnout HelpDesk Czech POINTu podporu pouze 7 uživatelům, což svědčí o precizně zvládnuté akci.

25. února 2015