Dne 1.7.2012 byly spuštěny základní registry. Dle §14 odst. 1 zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech se na kontaktních místech veřejné správy vydávají výpisy ze základních registrů. Dále se prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy bude vydávat záznam o využívání údajů v základních registrech, provádět nahlášení nesouladu referenčních údajů a vydání souhlasu o poskytování údajů třetí osobě. V Czech POINTu vznikla složka Základní registry, kde je umístěno 10 nových formulářů.
Současně je k dispozici podrobná uživatelská dokumentace, která popisuje krok za krokem celý proces práce se samotným formulářem pro jednotlivé registry. Uživatelé ji naleznou standardně v záložce „Dokumentace“ přímo v systému Czech POINT. Uživatelská dokumentace je k dispozici od 26.6.2012.
Rozhraní CzechPOINT@office je rovněž napojeno na základní registry pro přístup OVM k údajům v ZR. Toto rozhraní je poskytováno pro všechny obce a orgány veřejné moci ZDARMA. Díky tomuto rozhraní se obce nebo orgány veřejné moci, které nemají nebo nechtějí přistupovat přes vlastní agendový informační systém (např. spisová služba), dostanou k datům v základních registrech.
1. Mít zřízen přístup do CzechPOINT@office
2. Zjistit, kdo je lokální administrátor CzechPOINT@office Vašeho úřadu.
3. Každý uživatel, který bude přistupovat pouze k sadě formulářů základních registrů, musí být vybaven osobním komerčním certifikátem. Tento certifikát může být uložen přímo v počítači,
Pro potřeby evidence výpisů ze základních registrů prostřednictvím spisové služby byla upravena technická dokumentace. Je určena pro dodavatele spisových služeb a je umístěna na https://www.czechpoint.cz/public/vyvojari/ke-stazeni/.
Doporučujeme všem úřadům, které využívají spisovou službu na evidenci výpisů, zajistit si aktualizaci spisové služby.
V případě dotazů se můžete obrátit na Help Desk systému Czech POINT, tel 222 13 13 13, email: helpdesk@czechpoint.cz.
25. června 2012